رئیس پلیس فتا ناجا:

راه‌اندازی رمز پویا باعث کاهش ۲۰ درصدی جرائم سایبری شد

سردار مجید گفت: با راه‌اندازی رمز‌های پویا جرایم سایبری ۲۰ درصد کاهش پیدا کرد که این برای اولین بار در تاریخ پلیس فتا است.
کد خبر: ۵۱۰۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴ - 09March 2022

راه‌اندازی رمز پویا باعث کاهش ۲۰ درصدی جرائم سایبری در سال ۱۳۹۹ شدبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «حمید مجید» رئیس پلیس فتا انتظامی کشور در دومین پویش مردمی کودکان سایبری که صبح امروز (چهارشنبه) در مرکز پلیس فتا برگزار شد، با بیان اینکه با شیوع کرونا در کشور تحولات شگرفی در فضای مجازی ایجاد شد، اظهار داشت: کرونا باعث شد مردم بیش از پیش از فضای مجازی استفاده کنند؛ اکثر فعالیت‌های مردم با فضای مجازی عجین شد.

وی ادامه داد: با فعالیت گسترده مردم در فضای مجازی مجرمین هم اقدامات خود را افزایش دادند؛ پلیس از سال‌های قبل در فضای مجازی به دنبال کور کردن راه‌های اخاذی مجرمین بود.

رئیس پلیس فتا با بیان اینکه برداشت‌های اینترنتی یکی از مشکلات مهم در فضای مجازی بود، گفت: در سال ۱۳۹۸ با استفاده از ظرفیت‌های بانک مرکزی موفق شدیم رمز‌های ایستا را به رمزهای پویا تبدیل کنیم.

سردار مجید افزود: با راه‌اندازی رمز‌های پویا جرایم سایبری ۲۰ درصد کاهش پیدا کرد که این برای اولین بار در تاریخ پلیس فتا است.

رئیس پلیس فتا ناجا با اشاره به اینکه یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی مراقبت از کودکان در فضای مجازی است، تصریح کرد: برای مراقبت از کودکان پویش مردمی کودکان سایبری راه‌اندازی شد و کودکان با حضور خودشان و آموزش‌هایی که دیدند با آسیب‌های فضای مجازی آشنا شدند.

وی گفت: امیدواریم با همکاری دیگر دستگاه‌ها بتوانیم پویش کودکان سایبری را در تقویم پلیس بین‌الملل ثبت کنیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار