مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور:

احداث ۴۰ هزار مسکن محرومین‌ توسط بسیج/ جذب ۵۳۰ میلیارد تومان برای اشتغالزایی

سردار زهرایی از احداث ۴۰ هزار واحد مسکن برای مناطق محروم کشور توسط بسیج سازندگی خبر داد.
کد خبر: ۵۱۰۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶ - 09March 2022

احداث ۴۰ هزار مسکن محرومین‌توسط بسیج/جذب ۵۳۰ میلیارد تومان برای اشتغال زاییبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «محمد زهرایی» مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور امروز در نشست خبری پیرامون آغاز عزیمت گروه‌های جهادی به مناطق محروم سراسر کشور در نوروز ۱۴۰۱، اظهار داشت: بسیج سازندگی در سال ۱۳۷۹ با دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی ایجاد شد تا نیروی جهادگر نسل جدید انقلاب سازماندهی و جهت دهی شود.

وی ادامه داد: ۲۶ دستگاه در مناطق روستایی فعالیت دارند به همین جهت بسیج سازندگی‌ فعالیت‌های جهادی را نه تصدی‌گری بلکه تسهیل‌گری می‌کند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی با اشاره به ارائه طرح جامع محرومیت زدایی افزود: مرحله اول طرح آبرسانی به روستا‌های مناطق محروم در سه ماه آینده به اتمام می‌رسد؛ برای احداث مسکن محرومین برای روستا‌ها با وزارت مسکن تفاهمنامه نوشتیم که براساس آن احداث ۵ هزار مسکن را آغاز کردیم و در نیمه شعبان نیز مرحله دوم آن احداث خواهد شد تا طی دو سال ۴۰ هزار واحد را تحویل دهیم.

وی تصریح کرد: ۵۳۰ میلیارد تومان برای اشتغال‌زایی تاکنون جذب شده البته این اشتغال‌ها از جنس اشتغال‌های خرد است و از سوی دیگر تسهیلات را هم برابر شغل نمی‌دانیم؛ از سوی دیگر ۲۷ هزار صندوق قرض الحسنه مردمی ایجاد شده که ۱ میلیون و ۳۰۰ خانواده عضو آن هستند.

سردار زهرایی گفت: تاکنون هزار و ۳۵۰ تعاونی از میان این صندوق‌های قرض الحسنه تاسیس شده و توسط آن‌ها ۱۹۵ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است، زیرا گردش مالی این صندوق‌های قرض الحسنه ۴ هزار میلیارد تومان است و علاوه بر این ۶۷ میلیارد تومان را نیز خیرین جمع آوری کردند؛ خیرین در رویکرد جدید خود به سمت طرح‌های آبرسانی و اشتغالزایی نیز سوق پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه کشورمان جزو ۱۰ کشور اول در حوزه حوادث طبیعی است، افزود: بسیج سازندگی ۴۲ هزار گروه جهادی ثبت شده در کشور دارد که جمعیتی حدود ۷۰۰ هزار نفر را شامل می شوند به همین جهت ۹۲ قرارگاه جهادی عملیاتی در استان‌ها راه اندازی کردیم‌ و به دنبال تجهیز آنها هستيم و امیدواریم تا پایان سال آینده این موضوع محقق شود‌؛ در همین راستا برای روزهای تعطیلات عید نوروز نیز پنج قرارگاه منطقه‌ای راه‌اندازی کردیم که فعالیت خود را از ۲۰ اسفند تا ۱۵ فروردین آغاز می کنند علاوه بر این برای مدت یاد شده ۳۲ قرارگاه استانی نیز فعال خواهند بود.

سردار زهرایی سپس با بیان اینکه علاوه بر بسیج سازندگی، چهار قشر بسیج دانشجویی، دانش آموزی، طلاب و جامعه پزشکی نیز دارای گروه های جهادی هستند، بیان داشت: به مناسبت سالروز تشکیل بسیج سازندگی که مصادف با ۱۷ اردیبهشت است، رزمایشی با شرکت ۱۴ هزار گروه جهادی که بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر می شوند را در ۵۰۰ شهرستان کشور به مدت ۱۰ روز با عنوان جهادگران فاطمی در عرصه های مشخص شده خدمت رسانی برگزار خواهیم کرد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی درخصوص نصب نیروگاه های خانگی خورشیدی برای استفاده در مناطق محروم نیز عنوان کرد: امسال نصب ۵ هزار نیروگاه کوچک خانگی خورشیدی را شروع کردیم که کار نصب تعداد۸۳۰ نیروگاه به اتمام رسیده و برای سال آینده ۶ هزار نیروگاه را آغاز خواهیم کرد.

انتهای پیام/231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار