دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

سرمایه‌گذاری آمریکا و عربستان برای ایجاد آشوب در لبنان

اقدامات و فعالیت‌های ماه‌های اخیر سفارتخانه‌های آمریکا و عربستان و چندین میلیارد دلار پولی که تا امروز در لبنان خرج کردند نشان از برنامه‌ریزی این دو کشور برای ضربه زدن به حزب‌الله و ایجاد آشوب در این کشور دارد.
کد خبر: ۵۱۰۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۷ - 12March 2022

سرمایه گذاری چندین میلیارد دلاری آمریکا و عربستان برای آشوب در لبنانگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: سید مجید هاشمی دانا امروز چیزی در حدود ۴۰ سال از تشکیل حزب‌الله لبنان می‌گذرد و در تمامی این سال‌ها آمریکا و کشور‌های غربی در کنار برخی از کشور‌های حاشیه خلیج فارس همانند عربستان سعودی در اولین نگاه به دنبال آسیب رساندن به این گروه مقاومت و در نگاهی کلی‌تر به دنبال ایجاد و شکلی دادن به آشوبی بزرگ در لبنان هستند تا در سایه آن بر این کشور بااهمیت مسلط شده و بر روی آن کنترل داشته باشند.

در تمامی سال‌هایی که حزب‌الله لبنان با تولد خود به عنوان سدی محکم و قدرتمند در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی و زیاده خواهی‌های دنیای غرب و در راس آن آمریکا ایستاده تا از استقلال و تمامیت ارضی لبنان دفاع کند برای یک لحظه هم از توطئه‌ها و خرابکاری‌های دشمنان اسلام و لبنان در امان نمانده است. یکی از این کشور‌ها آمریکا است که از گذشته تا امروز با انواع و اقسام روش‌های گوناگون سعی کرده تا با تضعیف این گروه مقاومت مردمی حاشیه امنی را برای اسرائیل، این رژیم اشغالگر ایجاد کند.

البته همانگونه که کاملا واضح و مشخص است اگر عملکرد حزب‌الله در عرصه‌های مختلف امنیتی، نظامی، دفاعی و حتی سیاسی در داخل لبنان تا این اندازه موثر و کارآمد نبود بی‌شک آمریکا و دنیای غرب و حتی کشوری، چون عربستان سعودی این گروه مقاومت مردمی را تا این اندازه تحت فشار‌های شدید و با برنامه خود قرار نمی‌دادند تا به آن ضربه زده و از مردم لبنان دور کنند. زیرا عملکرد حزب‌الله لبنان آنقدر روشن و امیدبخش است که امنیت و آرامش امروز لبنان بدون کوچکترین تردید مدیون این گروه مقاومتی است.

نکته دیگر اینکه به اذعان سران و مقامات حزب‌الله لبنان آمریکا و عربستان هرچه بیشتر این گروه مقاومت مردمی را هدف گرفته و تحت فشار قرار بدهند ناخداگاه به این واقعیت اعتراف می‌کنند که حزب‌الله آنچنان از تاثیرگذاری بالایی برخوردار است. بر این اساس و با توجه به خط مشی دشمنان مقاومت باید انتظار داشت تا این فشار‌ها و حملات هر سال نسبت به سال قبل بیشتر و سنگین‌تر شود.

از طرف دیگر دلیل اصلی اینکه پافشاری آمریکا و عربستان سعودی بر سیاست‌های فشار و تخریب علیه حزب‌الله لبنان در طول ۴۰ سال اخیر همچنان ادامه داشته و دست از راهی که می‌روند برنمی‌دارند ناکامی و عدم موفقیت آن‌ها در تحقق اهداف و برنامه‌های خود است. زیرا یگانه هدف دشمنان حزب‌الله جدا کردن این گروه مقاومت مردمی از بدنه جامعه لبنان و سپس تضعیف و از بین بردن آن است. البته ابعاد ناکامی آن‌ها در این مسیر تا اندازه‌ای بوده که می‌توان گفت به هیچ عنوان خود آن‌ها هم دیگر امیدی برای دست یابی به خواسته‌های خود ندارند.

امروز تمامی مردم جهان و کارشناسان امور سیاسی و بین‌الملل بر این امر به خوبی آگاه هستند که آمریکا و غرب و همچنین برخی از کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس و در راس آن‌ها عربستان سعودی برای شکستن کمر مقاومت بسیج شده‌اند، ولی وعده نهایی خداوند متعال صادق است و حزب‌الله در پناه کمک و عنایات حق تعالی با قدرت و توانی بالا در مسیر خویش پیش می‌رود و آسیبی از جهت دشمنان اسلام و لبنان به آن‌ها وارد نخواهد شد.

حال نوبت مردم لبنان است که باید با اتحاد با یکدیگر، احزاب و گروه‌های مختلف کشور با حضور پرشور و دشمن شکن خود در انتخابات پارلمان و پشتیبانی از حزب‌الله لبنان، همان گروه مقاومت مردمی که رژیم صهیونیستی را از سرزمین‌‎های آن‌ها اخراج کرد و در نبرد‌هایی که با آن داشت طعم شکست را بر آن‌ها چشاند ضمن اینکه مانع از فروپاشی لبنان شوند و کشور خود را از تجاوزات و خسارات‌هایی که ممکن است از طرف کشور‌های غربی و در راس آن آمریکا به آن‌ها وارد شود در امان نگهدارند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار