دیدار مقام تشکیلات خودگردان با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی

عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) و وزیر امور مدنی تشکیلات خودگردان فلسطین با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی دیدار کرد.
کد خبر: ۵۱۱۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴ - 10March 2022

دیدار مقام تشکیلات خودگردان با وزیر خارجه رژیم صهیونیستیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «حسین الشیخ» روز چهارشنبه (دیروز) با «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

الشیخ پس از این دیدار در حساب توئیتری خود نوشت که در این دیدار بر ضرورت وجود یک افق سیاسی و تمرکز بر توافقنامه‌های امضا شده، قطعنامه‌های بین‌المللی و توقف اقدامات یکجانبه‌ای که مانع تحقق راه‌حل دو دولتی است، تأکید شد.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، به گفته الشیخ، در این دیدار اوضاع منطقه‌ای و بین‌المللی نیز بررسی شد. این نخستین دیدار یک مقام تشکیلات خودگردان فلسطین با مقام صهیونیست از زمان برگزاری نشست‌های شورای مرکزی ساف در ماه گذشته است.

شورای مرکزی ساف در بیانیه پایانی خود بر تصمیم قبلی خود مبنی بر تعلیق به رسمیت شناختن «اسرائیل» تا زمان به رسمیت شناختن کشور فلسطین در مرز‌های سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی، توقف شهرک‌سازی و توقف هماهنگی‌های امنیتی تأکید کرده بود.

الشیخ که در نشست‌های اخیر شورای مرکزی ساف به عنوان عضو از هیأت رهبری این سازمان انتخاب شده است، ۲۳ ژانویه گذشته نیز با لاپید دیدار کرد. پیشتر «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ۲۸ دسامبر گذشته با «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در منزل وی دیدار کرد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار