رئیس پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران:

فعالیت‌های پلیس بین‌الملل نسبت به سال گذشته ۴۸۰ درصد رشته داشته است

سردار شیرزاد گفت: در بحث آمار مراجعه افراد و تشکیل پرونده و اعلان قرمز‌ها در کلانتری و خصوصا پلیس بین الملل آنچه که حائز اهمیت است، رشد ۴۸۰ درصدی فعالیت‌های پلیس بین الملل نسبت به سال گذشته است.
کد خبر: ۵۱۱۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۶ - 10March 2022

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، سردار «هادی شیرزاد »رئیس پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، در حاشیه جلسه شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی، که با حضور مسوولان استانی در سالن جلسات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان قزوین یکی از قطب‌های صنعتی مهم کشور محسوب می‌شود لذا فعالیت‌های صنعتی باید از لحاظ بحث امنیتی تضمین شده باشد.

سردار شیرزاد در ادامه یادآور شد: پلیس بین الملل در دو بخش داخلی و خارجی از حوزه صنعتگران و سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند. بخش خارجی و بیرونی به موضوع اینترپل اختصاص دارد. وظیفه اینترپل، انجام فعالیت ها و پیگیری اقدامات پلیس در خارج از کشور است. همچنین پیگیر جرائم جنایی است که متهمان آن شامل کلاهبرداران، عاملان سایت‌های شرط‌بندی، قتل و اختلاس هستند.

وی افزود: پلیس اینترپل متناسب با نیازهای موجود استان در محل پلیس آگاهی مستقر می‌شود و امکانات مورد نیاز آن به استان واگذار می‌شود.همچنین خدماتی که اینترپل در تهران به هموطنان ارائه می‌کند از طریق فرماندهی انتظامی استان، در اختیار صنعتگران و سرمایه‌ گذاران و بسیجیان جهادگر حوزه اقتصاد قرار داده می‌شود.

رئیس پلیس بین الملل ایران خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های لازم جهت تشکیل و استقرار این واحد انتظامی و مورد نیاز و ضروری استان انجام شده است. اتاق بازرگانی بعنوان رابط استانداری و مجموعه اقتصادی استان نقش مهمی در هماهنگی و تشکیل این واحد در استان قزوین داشته است. امید است طی حداقل ۲ ماه آینده این امکان در واحدهای آگاهی استان فعالیت خود را آغاز کنند.

سردار شیرزاد گفت: در بحث آمار مراجعه افراد و تشکیل پرونده و اعلان قرمزها در کلانتری و خصوصا پلیس بین الملل آنچه که حائز اهمیت است، رشد ۴۸۰ درصدی فعالیت‌های پلیس بین الملل نسبت به سال گذشته است.

این مقام ارشد نظامی در پایان تصریح کرد: فعالیت های پلیس اینترپل شامل ارسال، درخواست و صدور و همچنین دستگیری و اعلان قرمز است. که در همین راستا متهمان دو سایت بزرگ شرط بندی دستگیر شدند. در خصوص کشف کلاهبرداری های میلیاردی اخیر، متهمان و سرکرده‌های این پرونده‌ها دستگیر شدند و از طریق پلیس به اطلاع عموم رسید. همچنین درصد پروندهای استرداد شده نسبت به سال گذشته در حال افزایش است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار