امام جمعه قیدار:

ماهواره‌برها، ابزاری راهبردی در تقویت بازدارندگی دفاعی و نظامی است

حجت‌الاسلام «موسوی» گفت: ماهواره‌برها، ابزاری راهبردی در تقویت بازدارندگی دفاعی و نظامی است.
کد خبر: ۵۱۱۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰ - 11March 2022

به گزارش  دفاع‌پرس در زنجان، حجت‌الاسلام «علی موسوی» در خطبه‌های نماز جمعه به گام بلند سپاه در فضائی شدن کشورمان به عنوان نخستین کشور مسلمان اشاره کرد و اظهار داشت: همزمان با اعیاد شعبانیه، نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با استفاده از ماهواره‌بر سه مرحله ای قاصد از کویر شاهرود ماهواره نور۲ را در مدار۵۰۰ کیلومتری زمین قرار داد.

امام جمعه قیدار افزود: با توجه به اینکه اساساً ماهواره‌برها طبق تعریف نظامی یک «موشک بالستیک» قلمداد می‌شوند که می‌توانند ابزاری راهبردی در تقویت بازدارندگی دفاعی و نظامی به حساب آیند.

وی ادامه داد: این اقدام سپاه در شرایط کنونی در واقع نمایشی از قدرت و اقتدار ایران در منطقه است که می‌تواند موازنه بازدارندگی و اقتدار را به نفع جمهوری اسلامی ایران سنگین کند.

موسوی با تاکید بر اینکه شرایط بین‌المللی کنونی نشان می دهد که توسعه و پیشرفت بدون امنیت هیچ کارایی نخواهد داشت و کشور را محتاج دیگران خواهد کرد، افزود: بحمدالله تا الان سپاه پاسداران جمهوری اسلامی گام‌های بزرگ و بلندی در این زمینه برداشته است.

وی با بیان اینکه در شرایطی که دشمنان سعی داشتند با تحریم حداکثری، اجازه پیشرفت و توسعه را به کشور ندهند، تصریح کرد: سپاه یکبار دیگر نشان داد که با نگاه به داخل می‌توان به بالاترین سطح توسعه و پیشرفت رسید و در واقع اقدام امروز سپاه یک حرکت جهادی بود که خواب را از دشمن گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها