رئیس جمهور:

متناسب سازی حقوق کارمندان و کارگران در دستور دولت قرار دارد

حجت الاسلام «رئیسی» گفت: متناسب سازی در بحث حقوق کارمندان و کارگران در دستور دولت قرار دارد.
کد خبر: ۵۱۱۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰ - 12March 2022

متناسب سازی حقوق کارمندان و کارگران در دستور دولت قرار داردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور شامگاه جمعه بیستم اسفند در جلسه شورای اداری استان مازندران ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم بهترین وسیله برای ارتقا است.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز همه مدعی به خدمت به مردم هستند، افزود: خدمت‌ها اقسام مختلفی دارد؛ یک خدمت با نگاه منفعت محور است و خدمت دیگر از باب نوع دوستی است.

وی با بیان اینکه همیشه در همه فرهنگ‌ها می‌گویند حق با مشتری است، گفت: در فرهنگ اسلامی محبت به مردم از جایگاه و اهمیت والایی برخوردار است.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه به برکت خون شهدا در امنیت به سر می‌بریم و باید خدمت به مردم سرلوحه همگان باشد، افزود: خدمت به مردم سرمایه اجتماعی را افزون می‌کند و حضور مردم در دفاع از انقلاب بیشتر خواهد شد.

رئیس جمهور ادامه داد: قوت و قدرت نظام مردم متدین است و امید آفرینی موجب مشارکت اجتماعی و حضور اجتماعی می‌شود.

وی با بیان اینکه تمامی سازمان‌ها برای توسعه کشور نقش آفرین هستند و کسی نباید از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند، گفت: موفقیت اداری نیازمند وجود نیروی انسانی کارآمد و مدیران جهادی و انقلابی است. نقش مدیران در افزایش سرمایه اجتماعی و امید آفرینی در جامعه بی بدیل است.

حجت الاسلام رئیسی خواستار ارائه طرح و تدوین سند جامع برای توسعه استان مازندران شد و افزود: ظرفیت‌های مازندران در حوزه‌های مختلف زیاد است و قبول داریم نباید فقر در استان باشد و اگر در هر جایی فقیر به معنای محتاج به نان شب و سقف بالای سر وجود داشته باشد زیبنده جامعه اسلامی نیست.

وی با بیان اینکه متناسب سازی در بحث حقوق کارمندان و کارگران در دستور دولت قرار دارد، افزود: تلاش داریم با رشد اقتصادی، مشکلات کشور در بحث حقوق و مزایای کارگران و کارمندان مرتفع شود.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه میزان اعتبارات کل کشور محدود است، گفت: توسعه استان‌ها نیازمند هم افزایی همه مدیران دارد.

وی با عنوان اینکه زیرساخت‌ها در بندر امیرآباد باید بروزرسانی شود تا در بحث صادرات و‌... مشکل کشور و استان را مرتفع کند، به ساخت و ساز‌های غیرمجاز در جنگل‌ها اشاره و عنوان کرد: باید بررسی شود ساختمان‌هایی که در قلب جنگل احداث شده، با مجوز چه مقاماتی بوده و آیا آن مقام برای صدور این مجوز صلاحیت داشته یا نداشته و چنانچه صلاحیت داشته، چگونه به خود اجازه داده مجوز ساخت و ساز در جنگل را صادر و ثروت ملی را تخریب کند؟

رئیس جمهور از استاندار مازندران خواست کارگروهی را مامور کند تا از فردا صبح تخلفات ساختمانی در درون جنگل را با اولویت ساختمان‌های در حال احداث بررسی کنند تا مشخص شود این ساختمان‌ها با چه مجوزی در حال احداث است.

حجت الاسلام رئیسی با تاکید بر اینکه تخلف و آسیب به جنگل‌ها از هیچ فرد و دستگاهی پذیرفتنی نیست، تصریح کرد: ادارات و سازمان‌های دولتی اجازه تعرض به منابع طبیعی را ندارند و دستگاه‌ها، مقامات و افراد بانفوذ هم چنانچه مرتکب تخلف شوند، باید با آن شدیدتر برخورد شود.

وی به آزد سازی سواحل اشاره و با بیان اینکه مدیریت سواحل آزاد شده مهم و ضروری است، ابراز داشت: سازمان عمران سواحل برای این مهم ایجاد شود.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه براساس قانون توسعه باید با حفظ محیط زیست همراه باشد، افزود: محیط زیست باید گره را باز کند و برای ایجاد صنعت راهکار‌هایی متناسب با حفظ محیط زیست ارائه دهند.

این مسئول به درخواست نماینده ولی فقیه در مازندران درخصوص راه اندازی قطار پرسرعت در استان اشاره و با بیان اینکه تلاش داریم این دغدغه مردم این دیار مرتفع شود، به اهمیت توسعه گردشگری در استان اشاره کرد و افزود: مسئله فرهنگ و نگاه به ارزش‌های دینی باید در توسعه گردشگری دیده شود.

وی با بیان اینکه معضل پسماند استان رنج آور است، گفت: تلاش داریم تا شش ماه آینده تکلیف زباله سوز ساری مشخص شود.

رئیس جمهور به نساجی قائمشهر اشاره کرد و افزود: رفع معضل نساجی قائم شهر با بانک ملی باید مرتفع شود. یکی از محصولات استان نساجی بود و مازندران را به نساجی می‌شناختند؛ باید به چرخه تولید بازگردد.

این مسئول به آمار تلفات در استان مازندران اشاره و بیان داشت: دستگاه‌های مربوطه برای رفع معضل راه‌های مازندران با هدف حذف تلفات جاده‌ای به خط شوند و همچنین برای رعایت قوانین رانندگی توسط مسافران و گردشگران فرهنگ سازی شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار