تولیت آستان قدس رضوی:

«بصیرت» و «معرفت دینی» توطئه فرقه‌سازی استکبار را خنثی می‌کند

حجت‌الاسلام «مروی» گفت: منافع مستکبران اقتضا می‌کند از فرقه‌سازی در دنیای اسلام برای ایجاد شکاف در امت اسلامی در راستای اهداف استکباری خود استفاده کنند که افزایش بصیرت و معرفت دینی و آگاهی‌بخشی از روش‌های مؤثر در مقابله با این دسیسه دشمن است.
کد خبر: ۵۱۱۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹ - 12March 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام‌ «احمد مروی» تولیت استان قدس رضوی در دیدار اعضای شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) که در حرم مطهر رضوی انجام شد، به بیان گوشه‌ای از خدمات آستان قدس رضوی به زائران غیر ایرانی پرداخت و اظهار داشت: حرم مطهر امام رضا (ع) همه‌ساله پذیرای جمعیت قابل‌ توجه زائران از اقصی نقاط دنیاست که بر این اساس، آستان قدس خدمات فرهنگی متنوعی را در ابعاد مختلف به زائران عرب‌زبان، اردوزبان، آذری‌زبان و انگلیسی‌زبان ارائه می‌کند.

وی با اشاره به افزایش شمار زائرین خارجی در مشهد طی سال‌های اخیر پیش از شیوع کرونا، خاطرنشان کرد: عمده زائران غیر ایرانی، زائران عراقی هستند و پس‌از آن زائران پاکستانی، افغانستانی، هندی و سایر کشورها قرار دارند که در حرم مطهر رواق‌ها و صحن‌هایی ویژه زائران عرب‌زبان، اردوزبان و غیره در نظر گرفته شده است که در آن‌ها برنامه‌های فرهنگی از جمله سخنرانی و مداحی به زبان خود آنها برگزار می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه به اقدامات آستان قدس برای شناخت دقیق و روزآمد نیازهای زائران از جمله زائران غیر ایرانی اشاره ‌کرد وافزود: بر اساس آمار سالانه حدود 30 میلیون زائر از ایران و کشورهای مختلف به زیارت امام رضا (ع) مشرف می‌شوند، از این رو خدمت‌رسانی فرهنگی شایسته به زائران می‌تواند بر روی سبک زندگی و ترویج ارزش‌های دینی در سطح ملی و فراملی اثرگذار باشد.

وی گفت: آستان قدس رضوی تلاش دارد از فرصت حضور زائران در مشهد مقدس برای ارتقای بینش و معرفت دینی و ترویج ارزش‌های اسلامی میان آن‌ها بهره ببرد و این مهم در ارتباط با زائران غیر ایرانی همانند زائران ایرانی بااهمیت است.

مروی خدمت‌رسانی شایسته به نیازهای فرهنگی زائران غیر ایرانی و ایجاد ارتباط مؤثر با آن‌ها را موجب استحکام هرچه بیشتر روحیۀ همدلی و وحدت در امت اسلام دانست و تصریح کرد: حرم مطهر امام رضا (ع) می‌تواند کانون همدلی، تفاهم، همگرایی و وحدت مسلمانان و نیز مرکز ایجاد روحیه توسل و استعانت به آموزه‌های اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) باشد.

وی ارتقای خدمت‌رسانی‌ها و تسهیل امر زیارت را موجب افزایش جذب زائران دانست و ابراز داشت: ظرفیت زیارت بسیار ظرفیت بالایی است؛ البته هم‌‎اکنون تا نقطه ایده آل و تحقق زیارت متعالی فاصله هست و باید اقدامات فرهنگی و خدمت‌رسانی مؤثر و مطلوب‌تری انجام پذیرد.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه به احداث زائر‌سرای امام رضا (ع) در مرز میرجاوه توسط آستان قدس برای میزبانی از زائران پاکستانی اشاره کرد و گفت: با عنایت به سختی‌های فراوان که زائران پاکستانی برای تشرف به ایران اسلامی متحمل می‌شوند و گاهی چندین هفته در راه هستند تا وارد ایران شوند، زائرسرایی با ظرفیت پذیرایی از بیش از دو هزار نفر در مرز میرجاوه با امکانات خدماتی و رفاهی مناسب احداث شده است.

مروی در بخش پایانی سخنان خود به فرقه‌سازی‌های دشمنان اسلام به‌عنوان یکی از تهدیدات پیش روی مسلمانان اشاره و بیان کرد: منافع مستکبران اقتضا می‌کند از فرقه‌سازی در دنیای اسلام برای ایجاد شکاف در امت اسلامی در راستای اهداف استکباری خود استفاده کنند و در مواردی نیز توانسته‌اند بهره‌های نامشروع خود را ببرند، که افزایش بصیرت و معرفت دینی و آگاهی‌بخشی از روش‌های مؤثر در مقابله با این دسیسه دشمن است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها