بخشدار مرکزی بوشهر:

زنده نگه‌داشتن ياد شهدا موجب تداوم حركت انقلاب اسلامی خواهد شد

«علوی تبار» روز بزرگداشت شهدا را فرصت ارزنده و گرانقدری برای یادآوری رمز جاری ماندن یاد و نام شهدا، ایثار الگوهای استقامت، شهامت پاسداران حريم ولايت دانست و گفت: زنده نگه‌داشتن ياد و خاطره شهدا موجب تداوم حركت انقلاب اسلامی خواهد شد.
کد خبر: ۵۱۱۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳ - 13March 2022

زنده نگه‌داشتن ياد شهدا موجب تداوم حركت انقلاب اسلامی خواهد شد«عارف علوی تبار» بخشدار مرکزی بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بوشهر، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم یا بیان اینکه فریاد رزمندگان جبهه حق و مجاهدان فی سبیل الله در همیشه ی تاریخ جاری است اظهار داشت: شهدا راست قامتان جاودانه تاریخ خواهند ماند و حیات مکتب شان را با خون خویش ضامن می گیرند.

وی روز بزرگداشت شهدا را فرصت ارزنده و گرانقدری برای یادآوری رمز جاری ماندن یاد و نام شهدا، ایثار الگوهای استقامت، شهامت پاسداران حريم ولايت دانست و گفت: تبیین و ترویج فرهنگ والای ایثار و شهادت و رسیدن به این تفکّر مهم که ما امنیّت، اقتدار، عزّت و تمامی پیشرفت های امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مدیون از خودگذشتگی شهیدان و فداکاری ایثارگران و از خودگذشتگی خانواده های شهدا هستیم.

علوی تبار تشویق مردم به انجام کارهای خیر، رواج روحیه ی ایثار و از خود گذشتگی برای همنوع خود، عدم خودبینی و خودخواهی و ترویج اخلاق حسنه در جامعه را از فواید زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در جامعه خواند و گفت: زنده نگه‌داشتن ياد و خاطره شهدا موجب تداوم حركت انقلاب اسلامی خواهد شد.

بخشدار مرکزی بوشهر با اشاره به اینکه زنده نگه داشتن یاد شهدا جامعه را در برابرآسیب ها و آفات فرهنگی بیمه می کند افزود: توجه مسئولين به ارزش های دفاع مقدس، حفظ فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نوجوانان و جوانان، پرهيز از هر گونه پنهان كاری و جلوگيری ازتنزل ارزش‌های دفاع مقدس از سطح ملی مردمی به سطح ارزش‌های گروهی از طريق شكستن حصر ارزش‌ها و منحصر ندانستن آن‌ها به گروهی خاص و زمينه سازی برای اهميت يافتن اين ارزش‌ها از طريق تبيين مبانی عقلانی آنها، گامی در تداوم حرکت انقلاب است.

وی خاطرنشان کرد: باید در ترويج اصل روايت‌گری، تهيه و تدوين و پخش فيلم، نشر كتب، شناسايی و معرفی چهره ‌شاخص و برجسته، ارائه الگو، ايجاد شبكه‌ی رسانه‌ای، اختصاص واحدی درسی،‌ دانشگاهی و برگزاری همايش‌‌های استانی و شهرستانی و احساس مسئوليت اصحاب فرهنگ و هنر در زمينه فرهنگ ایثار و شهادت نسبت به حفظ، ترويج و انتقال اين فرهنگ به نسل‌هاي آينده همت بيشتری شود.

این مسئول تصریح کرد: حضور در آرامگاه شهدا و تشريح مسئله شهادت از ديدگاه های مختلف وحضور در بيمارستان جانبازان دفاع مقدس و مشاهده نمادهای مقاومت و شناسايی پيشينه فرهنگی شهادت، تأسيس موزه و ايجاد نمايشگاه‌های دائمی از آثار فرهنگی شهدا و ايثارگران برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نوجوانان و جوانان و بازدید از مناطق عملیاتی دوران جنگ در جنوب و غرب کشور و معرفی شهیدان از جمله کارهایی است که یاد شهیدان را زنده نگه می دارد.

 بخشدار مرکزی بوشهر گفتمان شهدا را گفتمان انقلاب اسلامی و امامین انقلاب خواند گفت: جنس گفتمان شهدا با سایر گفتمان‌های معاصر رقیب مانند سوسیالیم، کاپیتالیسم، صهیونیسم و ماقبل آن متفاوت است.

وی گفتمان امام خمینی (ره) را در دو مسئلة دموکراسی و اسلامیت را مورد بررسی قرار داد و خاطرنشان کرد: امام‌ خمینی(ره) جمهوریت را با مردم‌سالاری و دموکراسی مترادف می‌‌‌‌دانست و به حاکمیت مردم نظری ویژه داشت و برخلاف نظر عده‌ای که جمهوریت را شکل نظام می‌‌‌‌دانستند امام راحل جمهوریت را محتوای نظام می‌‌‌‌دانست.

علوی تبار با بیان اینکه انقلاب اسلامی‌‌ موجودیت تفکری را به خطر انداخت که غرب از نظر فکری نه جغرافیایی کانون آن است تصریح کرد: اندیشه امام خمینی (ره) کانون مرکزی تفکر غربی را نشانه گرفت و به همین دلیل آرمان‌های انقلاب اسلامی‌‌ خیلی زود توانست در دنیای اسلام و سایر ملل تأثیرات گفتمانی داشته باشد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار