رئیس همایش ملی تعلیم و تربیت مهدوی در دانشگاه فرهنگیان یزد:
دانشجومعلمان در ترویج گفتمان مهدویت نقش مهمی دارند
«دهقان منشادی» با اشاره به نقش دانشجومعلمان در ترویج گفتمان مهدویت در سطح جامعه گفت: فرهنگ مهدوی باید در بین دانش آموزان ترویج داده شود و دانشجومعلمان نقش اساسی برعهده دارند.
به گزارش
دفاعپرس از یزد، «منصور دهقان منشادی» رئیس همایش ملی تعلیم و تربیت مهدوی در دانشگاه فرهنگیان یزد، در روز یکشنبه ۲۲ اسفند در همایش ملی تعلیم و تربیت مهدوی اظهار داشت: همایش ملی تعلیم و تربیت مهدوی با همکاری معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) در ششم مهرماه سال جاری فعالیت خود را آغاز کرد.
وی هدف از برگزاری این همایش را ارائه مباحث مهدویت با ادبیات علمی، ارائه مقالات علمی جهت اثرگذاری بیشتر بر جامعه، حضور فعالتر دانشگاهیان در خصوص مسائل مهدویت، ارائه محتوای دینی و مهدوی به سیستم آموزشی، شناسایی نقاط قوت و ضعف آموزشی معارف مهدوی در کتب درسی و ارائه الگو و طرح مناسب، احصای تجربیات، ایدهها و راهکارهای شیوههای انتقال معارف مهدوی به دانش آموزان و آشنایی بیشتر مخاطبان با مفاهیم مهدویت برشمرد.
دهقان منشادی با اشاره به اینکه این همایش به اعتلای فرهنگ مهدوی در بین دانش آموزان و دانشجویان و ترویج فرهنگ مهدوی در جامعه کمک میکند، نقش دانشجومعلمان را در ترویج گفتمان مهدویت یادآور شد.
وی روشهای تربیت بر اساس سبک زندگی مهدوی، نقش دانشگاهیان، معلم و مربی در زمینه سازی حکومت مهدوی، انتظار امام زمان (عج) از جامعه تعلیم و تربیت، نقش انتظار فرج در میزان پیشرفت و توسعه علمی و فرهنگی و اقتصادی جهان اسلام، نقش فرهنگ مهدوی در تعلیم و تربیت اسلامی نسل جدید، فرهنگ انتظار و نقش آن در پویایی و بالندگی تعلیم و تربیت، روشهای انتقال فرهنگ مهدوی و بیعت با امام زمان (عج) در دانشگاهها و مدارس را از محورهای این همایش برشمرد.
دهقان، جایگاه و تأثیر موعود باوری در جامعه تعلیم و تربیت کشور، مفهوم شناسی انتظار و اعتقاد به منجی و موعود در عصر حاضر، شیوههای ایجاد معرفت به امام عصر (عج) در مدارس و دانشگاهها، آسیبهای تهدید کننده جامعه مهدوی در عصر غیبت، راهکارهای ایجاد آمادگی و گرایش نسل معاصر به امام عصر (عج)، نقش معرفت به امام زمان (عج) در تحصیل نشاط معنوی دانشگاهیان، نقش صهیونسیم و غرب در انحراف تفکر مهدویت، نحوه بیعت حقیقی با امام و راه گریز از بدعت با مدعیان دروغین، تحلیل محتوی کتب درسی علوم اجتماعی، تعلیمات دینی و معارف اسلامی از نظر میزان توجه به فرهنگ مهدوی، بررسی میزان شناخت، طرز تلقی و رفتار دانش آموزان و معلمان نسبت به فرهنگ مهدوی و مهدی باوران و انتظار سازنده و مخرب و ملاکهای تشخیص را از دیگر محورهای این همایش ذکر کرد.
مدیر امور پردیسهای دانشگاه فرهنگیان یزد گفت: در این همایش، ۱۸۰ مقاله دریافت و مقالات برتر شامل ۸ مقاله به صورت ارائه شفاهی و ۷۰ مقاله در قالب پوستر در حاشیه همایش به نمایش گذاشته شد و همچنین مقالات برگزیده در فصلنامه علمی – پژوهشی انتظار موعود به چاپ خواهد رسید.
انتهای پیام/