برگزاری آیین اختتامیه کنگره ملی ادبیات پایداری در شهرکرد

آیین اختتامیه نهمین کنگره ملی ادبیات پایداری صبح امروز در شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۵۱۱۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۴ - 14March 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد،آیین اختتامیه نهمین کنگره ملی ادبیات پایداری صبح امروز بصورت حضوری و برخط در شهرکرد برگزار شد.

سرهنگ «منوچهر ذوالفقاری» ضمن عرض خیر مقدم و تشکر از همه تلاش ها برای برگزاری این کنگره در استان چهارمحال و بختیاری و گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای انقلاب، هشت سال دفاع مقدس، مدافع حرم، مدافع امنیت و مدافع سلامت، اظهار داشت: در ابتدا همزمان با سالروز عملیات غرورآفرین والفجر ۱۰، یادی کنیم از ۱۴۵ شهید و رزمندگان استان چهارمحال و بختیاری که در این عملیات نقش آفرین بودند.

مدیرکل حفظ و نشر آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ادامه داد: خدا را شاکریم که این توفیق نصیب ما شد که بتوانیم در راستای اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری که فرمودند ادبیات پایداری باید در دانشگاه‌ها نفوذ کند گام برداریم و از همین رو در دانشگاه شهرکرد، میزبان نهمین کنگره ملی ادبیات پایداری هستیم.

سرهنگ ذوالفقاری با اشاره به برگزاری هشت دوره قبلی کنگره ادبیات پایداری در استان کرمان، بیان کرد: در نهمین دوره این آیین که به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد، چند هدف مهم را دنبال کرده ایم که مهمترین آن تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در وارد کردن ادبیات پایداری و مقاومت به دانشگاه‌ها بوده است.

سرهنگ منوچهر ذوالفقاری افزود: شناسایی نویسندگان ادبیات مقاومت و پایداری، معرفی شخصیت‌ها و وقایع انقلاب به صورت علمی و مستند به جوانان و دانشجویان، پرداختن به جریانات فکری ادبیات پایداری و رگه‌های پایداری از مشروطه تا کنون، پرداختن به ادبیات پایداری در یکصد سال اخیر از دیگر اهدافی بود که در برگزاری این همایش به دنبال تحقق آن بوده ایم.

مدیرکل حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس استان با اشاره به اینکه پس از صدور مجوز برگزاری این کنگره به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری با تشکیل جلسات متعدد در دانشگاه شهرکرد، اقدامات لازم برای برگزاری هرچه بهتر این آیین شروع شد، بیان کرد: با توجه به نیاز جامعه و دانشگاه ها، ۲۰ موضوع و محور برای این همایش مشخص شد.

سرهنگ ذوالفقاری با بیان اینکه مقالات رسیده به دبیرخانه کنگره نسبت به همایش قبلی بیش از ۳ برابر افزایش داشته است، گفت: این مقالات توسط ۳۰ داور کشوری، مورد داوری قرار گرفت که در نهایت ۱۰ مقاله برتر انتخاب و معرفی شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان در پایان از همه کسانی که در برگزاری نهمین کنگره ملی ادبیات پایداری مشارکت داشته اند به ویژه دانشگاه شهرکرد، تقدیر و تشکر کرد.

«یاسر پیرعلی» سرپرست دانشگاه شهرکرد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و به خصوص میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان و با ابراز تاسف از شهادت جوانان شیعه در عربستان گفت: افتخار میکنم که دانشگاه شهرکرد با ظرفیت‌های علمی و دانشجویی و فرهنگی که دارد توانسته میزبان این کنگره ملی باشد و این دست برنامه‌ها از آثار و برکات دفاع مقدس و شهدای والامقام است.

سرپرست دانشگاه شهرکرد درادامه گفت:شهدا در زمان ۸ سال دفاع مقدس با حضور جسمانی و پس از آن با حضور معنوی خود، جریان ساز هستند.

پیرعلی افزود: ایجاد یادمان‌های شهدای دانشجو، برپایی کنگره‌های شهدا، تالیف کتاب و مقاله و فعالیت‌های علمی و پژوهشی گروه ادبیات پایداری دانشگاه، اعزام ۱۲۰ دانشجوی دختر و ۱۴۰ دانشجوی پسردانشجو از سراسر استان به مناطق جنگی جنوب از جمله فعالیت‌های دانشگاه شهرکرد نیز در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت است که امروز در حاشیه این کنگره، شاهد رونمایی کتاب در این حوزه هستیم.

سرپرست دانشگاه شهرکرد از مدافعان حرم به عنوان سند افتخار و نشان دهنده نیرو‌های زبده و کار آمد در راستای رهایی مسلمانان کشور‌های اسلامی همسایه اشاره کرد.

«جهانگیرصفری» نیز در این مراسم گفت: ادبیات پایداری همیشه عدالتخواه و ظلم ستیز و دنبال اهداف عالی و معنوی و پرداختن به جریان‌های فکری ادبیات پایداری از زمان مشروطه تا کنون است.

دبیر علمی کنگره افزود: دانشگاه شهرکرد بعد از دانشگاه کرمان دومین دانشگاه کشور است که رشته ادبیات پایداری در آن دایر شده و در برگزاری هشتمین کنگره ملی ادبیات پایداری با دانشگاه کرمان همکاری داشته است و این امر باعث شد که نهمین کنگره با تلاش‌های بنیاد حفظ آثار استان، به دانشگاه شهرکرد واگذار شود.

صفری در پایان گفت: مقالات پذیرفته شده و برتر این کنگره در نشریه علمی پژوهشی ادبیات پایداری و پژوهشنامه ادبیات معاصر ایران، سامانه‌های ISC و civilica منتشر خواهد شد و همچنین کتاب مجموعه مقالات کنگره ادبیات پایداری نیز چاپ و نشر می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها