مدیرکل اوقاف قزوین:

آگاه‌سازی جامعه در خصوص وقف نوعی جهاد تبیین است

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: اگر مردم اثرگذاری وقف در جامعه را بدانند، ارزش وقف به عنوان یک نوع جهاد تبیین مشخص می‌شود.
کد خبر: ۵۱۱۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵ - 14March 2022

آگاه‌سازی جامعه در خصوص وقف نوعی جهاد تبیین استبه گزارش دفاع‌پرس از قزوین، حجت‌الاسلام «سید مصطفی مجیدی» مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان قزوین امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: بر همه واجب است که در بحث جهاد تبیین شرکت کنند اما برای اهالی رسانه واجب عینی است و همه باید از هر جایگاهی که داریم در این راه نقش ایفا کنیم.

وی ادامه داد: ما مدعی بی نقص بودن نیستیم به بنده و اداره اوقاف و امور خیریه انتقادات زیادی وارد است اما توقع است که بازتاب‌های خبری و رسانه‌ای منصفانه باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در خصوص شاخصه رسانه انقلابی عنوان کرد: رسانه انقلابی افشاگر نیست، بلکه روشنگر است و روشنگری را تکلیف خود می‌داند.

این مسئول تاکید کرد: اطلاع رسانی و انتشار و آگاه سازی جامعه در خصوص وقف، یک نوع جهاد تبیین است. همچنین امروز، درست و صحیح بیان کردن تعریف و مفهوم وقف، جهاد تبیین است.

وی افزود: دشمن متوجه شده است که آنچه باعث کارآمدی دین در جامعه می‌شود و پرچم اسلام را در جهان سرافراز می‌کند وقف است و وقف کارآمد و درآمدزا است.

مجیدی با بیان جمله امام (ره) مبنی بر اینکه «وقف اگر در اختیار جامعه باشد، جامعه اسلامی را کفایت می‌کند.» تصریح کرد: اگر منتقدان به وقف و سایرین می‌دانستند وقف چه اثرگذاری دارد، هرگز به این سخن امام خرده نمی‌گرفتند.

این مسئول اضافه کرد: در دهه ۱۳۴۰ که طرح اصلاحات عرضی انجام شد و بدون در نظر گرفتن شرعیات زمین‌ها وقفی به مردم واگذار شد، دشمن می‌دانست که زمین زدن دین منوط به زمین زدن اقتصاد دین است.

وی خاطرنشان کرد: قزوین اولین استانی بود که صد درصد موقوفات ارضی را به مردم واگذار کرد تا با این اقدام اقتصاد دینی را زمین بزند.

حجت الاسلام مجیدی بیان داشت: اگر احیای وقف را جایگزین دنبال اعتبارات بودن کنیم، وقف از پس هزینه‌ها برنامه‌ها و خدمت به مردم بر می‌آید.

این مسئول عنوان کرد: در طی سال ۱۴۰۰، چهارصد و پنجاه سند تک برگی برای موقوفات استان تحویل گرفته شد و سیصد و پنجاه سند تک برگی دیگر نیز تا هفته آتی آماده می‌شود بنابراین در طی نود سالی که قانون ثبت در کشور ما وجود دارد تنها در این سال ده درصد از کل سندها پیگیری و تهیه شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در سامانه حدنگار بیش از ۳۰۰۰ از اراضی موقوفی استان جانمایی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: در بحث مسکن و شهرسازی تفاهم نامه‌ای امضا شده است که اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین هفت نقطه در قزوین را معرفی می‌کند که در آنجا مسکن ارزان ساخته شود.

این مسئول ادامه داد: از محل درآمد موقوفات هشت رزمایش معیشتی در استان قزوین برگزار شد که در پی آن سیزده هزار بسته با اعتباری بالغ بر ۲۶ میلیارد ریال در بین نیازمندان توزیع شد.

مجیدی یادآور شد: در زمینه کمک برای تهیه دارو و درمان دو میلیارد و پنجاه میلیون، کمک به خیریه‌ها هزار و هشتصد و پنجاه میلیون، پرداخت هزینه‌ها مدارس علمیه به مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان، برای مساجد و بقاع متبرکه بیش از دو میلیارد تومان از جانب اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در زمینه مسائل اجتماعی هزینه شده است.

انهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار