قشقایی: با دیدن مجسمه شهید همت احساس غرور می‌کنم

مجسمه‌ساز پیشکسوت گفت: بنده ۳۰-۲۰ مجسمه با موضوع پرنده دارم؛ می‌خواهم این کارها را بفروشم، اما این امکان را باید چه کسی فراهم کند؟
کد خبر: ۵۱۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸ - 14August 2015

قشقایی: با دیدن مجسمه شهید همت احساس غرور می‌کنم

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، نادر قشقایی از هنرمندان پیشکسوت مجسمهسازی پیرامون برنامههای آینده خود، اظهار داشت: علاقهمند هستم که در آینده کارهایی که طراحی و اجرا میکنم، برنزی باشد.

وی ادامه داد: مجسمهسازی و نقاشی این قابلیت را دارد که مجموعه یا نهادی به صورت پروژهای آن را سفارش بدهد و در زمان مناسب آماده شود؛ انجام چنین پروژههایی برای هر هنرمندی خوب و دلچسب است؛ اما متأسفانه به جای اینکه به هنرمندان داخلی بها داده شود، هزینههای هنگفتی پرداخت میشود و میروند از حراج کریستی، چین، ونیز و پاریس آثار هنری را خریداری میکنند.

این هنرمند پیشکسوت مجسمهسازی بیان داشت: هر پروژهای یک هنرمند انجام میدهد، سعی میکند آن را رشد بدهد؛ اما تا زمانی که بستر آن آماده نباشد، نمیتوان آن را ارتقا داد.

وی افزود: به عنوان مثال بنده نزدیک به 30-20 مجسمه با موضوع پرنده دارم؛ میخواهم این کارها را بفروشم، اما این امکان و شرایط را باید چه کسی فراهم کند؟! در واقع لازم است که از هنرمندان متخصص کشور حمایت شود.

قشقایی با اشاره به باارزشترین اثر هنری خود گفت: آثار مجسمه شهید همت و میدان فلسطین از جمله کارهای دلنشین و ارزشمند برای من هستند؛ به اثر شهید همت هم خیلی علاقه دارم چون ایشان را میشناختم. در واقع مجسمه کسی است که تمام زندگیاش را پای من و مردم کشورمان گذاشت؛ به همین خاطر هر بار که از اتوبان شهید همت عبور میکنم و این مجسمه را میبینم، احساس غرور به من دست میدهد.

 

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار