نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:

مذهب شیعه، نزدیک‌ترین ارتباط را با موضوع مهدویت دارد

آیت‌الله حیدری گفت: موعود در ادیانی مانند مسیحیت و یهودیت ابهامات زیادی دارد اما نزد اهل سنت مقداری این آموزه شفافیت دارد و در مذهب تشیع این شفافیت بیشتر است. مذهب شیعه، نزدیک‌ترین ارتباط را با موضوع مهدویت دارد.
کد خبر: ۵۱۱۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹ - 15March 2022

مذهب شیعه، نزدیک‌ترین ارتباط را با موضوع مهدویت داردبه گزارش دفاع‌پرس از اهواز، آیت‌الله «محسن حیدری» نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در همایش مهدویت و انقلاب اسلامی که امروز در دانشگاه علمی کاربردی خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: برای تبیین ارتباط مهدویت و انقلاب اسلامی، در ابتدا باید مقصود خود را از هر دو عنوان مشخص کنیم.

وی با اشاره به موضوع موعود در ادیان مختلف افزود: تبیین موعود در ادیان و مکاتب مختلف از نظر وضوح دارای مراتب مختلفی است. موعود در ادیانی مانند مسیحیت و یهودیت ابهامات زیادی دارد. نزد اهل سنت، مقداری این آموزه شفافیت دارد و در مذهب تشیع این شفافیت بیشتر است. مذهب شیعه، نزدیک‌ترین ارتباط را با موضوع مهدویت دارد.

آیت‌الله حیدری با اشاره به تفاوت‌ها و اشتراکات تشیع و اهل سنت در موضوع مهدویت مانند نسب حضرت و غیبت حضرت گفت: با وجود اختلافاتی که بین دو مذهب در این زمینه وجود دارد، اشترکاتی با آنها داریم و از این رهگذر باید مهدویت را یکی از محورهای وحدت امت اسلامی مطرح کنیم. تلاش نکنیم به وسیله مهدویت، امت اسلامی را گروه گروه کنیم و مرزبندی ایجاد کنیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مقصود از انقلاب اسلامی، حرکت سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است که بر اساس اسلام باشد و مراد ما نهضتی است که به وسیله ملت ایران به رهبری امام خمینی (ره) در دهه چهل آغاز شد و در دهه پنجاه پیروز شد و نظام سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به نام نظام جمهوری اسلامی بنیان گذاری شده و چهل و سه سال از آن می‌گذرد.

این استاد حوزه علمیه در ادامه با بیان اینکه ارتباط بین مهدویت و انقلاب اسلامی، یک تاثیر و تاثر متقابل است، توضیح داد: هم مهدویت در شکل گیری و استمرار انقلاب اسلامی قطعا تاثیر گذار بوده و خواهد بود و هم انقلاب اسلامی در طرح و تبیین مهدویت برای دنیا و به عبارتی زمینه سازی ظهور موثر بوده است.

وی ادامه داد: سه عامل اصلی در شکل گیری انقلاب اسلامی در ایران شامل رهبری ولایت فقیه، حضور یک ملت منتظر مهدویت در صحنه و عنایت‌های ویژه و امدادهای غیبی امام برای رفع چالش‌های پیش روی انقلاب اسلامی است. ولایت فقیه فرع مهدویت است. اگر ملتی مهدویت را قبول نداشته باشد نمی‌تواند ولایت فقیه را بپذیرد. ولایت فقیه هویت خود را از مهدویت می‌گیرد، زیرا که حقیقت ولایت فقیه نیابت عامه برای امام زمان (عج) در دوره غیبت کبری است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار