مسئول نشر آثار مشارکت زنان در دفاع مقدس استان گیلان خبر داد؛

چاپ 10 عنوان کتاب صوتی در دفاع مقدس

«اقدامی» با اشاره به چاپ 10 عنوان کتاب صوتی در حوزه زنان گیلانی دفاع مقدس طی سال جاری گفت: تاکنون 3 عنوان کتاب را رونمایی کردیم، در سال جدید نیز با همت بیشتر در حوزه کتاب زنان دفاع مقدس کار می‌کنیم.
کد خبر: ۵۱۲۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰ - 15March 2022

چاپ پنج عنوان کتاب صوتی در حوزه زنان گیلانی دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، «سمیه اقدامی» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان گیلان در نشست رابطین امور زنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، با بیان اینکه از سال 1389 تاکنون نقش راویان زن و خاطرات شفاهی مادران، همسران، خواهران و دختران شهدا در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: متاسفانه شاهد کم و کاستی‌هایی در این حوزه هستیم.

مسئول امور زنان اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان با اشاره به نقش مهم راویان زن در حوزه دفاع مقدس، تصریح کرد: روایتگری مادران، همسران، خواهران و دختران شهدا و ایثارگران و زنان رزمنده و امدادگر بخش قابل توجهی از کتاب‌های مکتوب و صوتی حوزه دفاع مقدس و فیلم مستند را تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس منحوس کرونا موجب عقب افتادگی‌هایی در حوزه تهیه فیلم و صوت مستند از زنان زنان دفاع مقدس شد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با همکاری رابطین امور زنان در دستگاه‌ها و زنان بسیجی با دست خالی در شهرستان‌ها اقدام به اجرای یک برنامه جامع در همه شهر‌ها و بخش‌های گیلان کردیم.

اقدامی، از کسب رتبه نخست گیلان در حوزه تاریخ شفاهی مادران و همسران شهدا و ایثارگران خبر داد و افزود: تعامل رابطین زنان با مادران و همسران شهدا در شهرستان‌ها بسیار مناسب است و تهیه فیلم و صوت از خاطرات و تاریخی شفاهی ادامه دارد.

وی با اشاره به تعیین 14 ماموریت حوزه زنان دفاع مقدس از جمله چاپ کتاب، تاکید کرد: به دنبال ترویج سبک زندگی جهادی از گروه نوجوان گرفته تا جوان و میانسال و خانواده هستیم و در این راستا از ظرفیت یادگاران دفاع مقدس به ویژه مادران و همسرا شاهد و ایثارگر بهره می‌گیریم.

مسئول امور زنان اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان از چاپ 10 عنوان کتاب صوتی در حوزه زنان گیلانی دفاع مقدس طی سال جاری خبر داد و متذکر شد: تاکنون سه عنوان کتاب را رونمایی کردیم، در سال جدید نیز با همت بیشتر در حوزه کتاب زنان دفاع مقدس کار می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها