فرمانده انتظامی استان البرز:

باید با استفاده از ابزار قانون و اخلاق، اقتدار نظام را نشان دهیم

سردار «محمدیان» با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه نیروی انتظامی، مظهر اقتدار نظام است، گفت: ما باید با استفاده از ابزار قانون و اخلاق، اقتدار نظام را نشان دهیم.
کد خبر: ۵۱۲۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴ - 15March 2022

ضرورت حضور مستمر و پرانرژی پلیس راهور در طرح ترافیکی نوروز/ باید با ابزار قانون و اخلاق، اقتدار نظام را نشان دهیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، سردار «عباسعلی محمدیان» فرمانده انتظامی استان البرز امروز در رزمایش آغاز طرح انتظامی ترافیکی نوروز 1401 پلیس راه فرماندهی انتظامی این استان که در سالن اجتماعات ستاد فرماندهی برگزار شد، اظهار داشت: طبق فرمایش پیامبر اسلام (ص)، دو نعمت ناشناخته وجود دارد؛ یکی سلامتی و دیگری امنیت که جمع حاضر در این مراسم با هر دوی آن‌ها مرتبط هستیم.

وی با اشاره به نسبت و وجه اشتراک سلامتی و امنیت مطرح کرد: تا زمانی که انسان به بیماری مبتلا نشود، قدر سلامتی خود را نمی‌داند و زمان عارض شدن یک درد، به ارزش سلامتی خود و خانواده‌اش بیشتر پی می‌برد. زمانی که به دلیل همه‌گیری این ویروس، از خوردن، آشامیدن، تنفس، تردد، دست دادن و روبوسی محروم شدیم، بیشتر قدر این نعمت‌ها را که نسبت به آن‌ها بی‌توجه بودیم، دانستیم.

فرمانده انتظامی استان البرز افزود: در حوزه امنیت نیز تا زمانی که این نعمت گرفته یا نقض نشود، قدردان آن نخواهیم بود. زمانی که حادثه‌ای رخ می‌دهد یا به‌واسطه اتفاقی، مسیری بسته می‌شود، قدر روان بودن تردد و سالم بودن خود را می‌دانیم. نباید انتظار داشته باشیم مردم به‌واسطه شرایط و مسئولیتی که داریم، قدردان ما باشند، بلکه ما باید قدردان خداوند باشیم که عمرمان را در برهه‌ای قرار داد که حکومت اسلامی بر کشور حاکم است.

سردار محمدیان بیان داشت: خدا را شاکریم که توفیق خدمتگزاری به نظام و مردمی را نصیب ما کرد که برای به پا داشتن حکومت اسلامی و نظام قسط و عدل، بیش از 230 هزار شهید تقدیم کرده‌اند. اقدامات امروز ما در مقابل رشادت‌ها و ازجان‌گذشتگی‌های شهدا و رزمندگان هیچ است زیرا ما در کمال آرامش نسبی کار می‌کنیم اما آن‌ها در شرایطی دشوار، جنگیدند و امروزی را رقم زدند که ما در این جایگاه قرار بگیریم؛ این ارزشی است که باید قدردان آن باشیم.

وی با اشاره به اینکه ائمه اطهار ارزش چشمی را که برای تأمین امنیت مردم بیدار می‌ماند، بیشتر از چشمی می‌دانند  که برای به پا داشتن نماز شب و دیگر عبادات بیدار می‌ماند، افزود: ما نیز باید با نیت خدایی در مسیر عمل به وظایف خود گام برداریم و انتظار قدردانی از سوی مردم را نداشته باشیم؛ اگر با خداوند معامله کنیم، برکت و اجر آن را دریافت خواهیم کرد. حضور و امدادرسانی به‌موقع به مردم و رفع حتی یک مشکل از آن‌ها برای ما کافی است.

سردار محمدیان خاطرنشان کرد: هر سال در ایام نوروز با شرایط ویژه‌ای مواجه بودیم اما امسال شرایط ویژه‌تر است زیرا پس از دو سال محدودیت سفر، بسته بودن مسیرها و عدم پذیرش مسافر، خستگی روحی و روانی بر مردم غالب شده و به دنبال استفاده از مواهب طبیعی به‌منظور تغییر روحیه و ذائقه هستند. طبق پیش‌بینی پلیس، نوروز امسال حجم ترددها 30 درصد بیشتر از نوروز 1398 خواهد بود.

فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه صدور گواهینامه برای یک و نیم میلیون نفر و شماره شدن حدود دو میلیون دستگاه خودرو نشان‌دهنده افزایش حجم تردد و مسافرت‌هاست، با اشاره به ویژگی‌های خاص استان البرز، اضافه کرد: این استان اگرچه مسافر پذیر نیست اما مسافر فرست و مسیر عبور 14 استان کشور است بنابراین ما نیز باید برای مواجهه با چنین شرایط و تراکمی آمادگی کامل را داشته باشیم.

وی با تأکید بر ضرورت حضور مستمر و پرانرژی نیروهای پلیس راهور برای اجرای طرح انتظامی ترافیکی نوروز 1401، برخورد خوب با مردم، مهمان‌پذیری و مهمان‌نوازی خاطرنشان کرد: ممکن است مواردی از جمله خستگی راه، عصبانیت، موضوعات اقتصادی و محدودیت‌های دو ساله کرونایی موجب شود که اجرای محدودیت‌ها، تذکر به رانندگان و اعمال قانون بروز و ظهور دیگری داشته باشد بنابراین باید با سعه‌صدر با مردم رفتار کنیم.

سردار محمدیان با اشاره به تدابیر اتخاذشده در حوزه توقیفات، عنوان کرد: ممکن است در محورها و مسیرها با خودرویی مواجه شویم که راننده آن مرتکب تخلفات حادثه‌ساز شدیدی شده که جلوگیری از ادامه مسیر، حق اوست اما چون همراه با خانواده است، بازگرداندن او نتیجه‌ای جز بدبینی به نظام و سازمان نخواهد داشت، لذا تدبیری اتخاذشده تا به‌صورت مقطعی و ساعتی، این خودروها متوقف شوند تا به آرامش برسند و در ادامه مسیر برای خود و دیگران ایجاد حادثه نکنند.  

فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه نیروی انتظامی، مظهر اقتدار نظام است، یادآور شد: ما باید با استفاده از ابزار قانون و اخلاق، اقتدار نظام را نشان دهیم. یکی دیگر از نشانه‌های اقتدار نظام، رعایت وضع ظاهری و برخورد خوب ماست تا بتوانیم مردم را تحت تأثیر قرار داده و نشان دهیم که این نظام در عین قاطع بودن، در اجرای قوانین و مقررات، رأفت و مهربانی نیز دارد.

وی با اشاره به شرایط موجود و افزایش حجم و تراکم سفرها در نوروز 1401 گفت: تمام تلاش نیروهای پلیس راهور بر آن است که حضور حداکثری و با قدرت داشته باشند و در عین حال اجازه ندهند حقی از خانواده‌ها ضایع شود، ما نیز در کنار آن‌ها قرار داریم و توفیق این نیروها در انجام مأموریت‌های محوله را از خداوند خواستاریم. امید است بتوانیم نوروزی بدون حادثه و بدون تلفات را پشت سر بگذاریم که برگ افتخار دیگری برای خدمتگزاران این سنگر شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها