رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان خبر داد؛

بزرگداشت یوم الله ۱۲ فروردین در رشت برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام «مجتبی اشجری» گفت: مراسم استانی بزرگداشت یوم‌الله ۱۲ فروردین (روز جمهوری اسلامی) در صبح روز جمعه ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ با سخنرانی یکی از شخصیت‌های ملی در مصلی امام خمینی (ره) شهر رشت برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۱۲۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۰ - 15March 2022

بزرگداشت یوم الله ۱۲ فروردین در رشت برگزار می‌شود

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، حجت‌الاسلام «مجتبی اشجری» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان امروز در نشست هماهنگی بزرگداشت یوم‌الله ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی که در سالن اجتماعات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان برگزار شد، اظهار داشت: یوم‌الله ۱۲ فروردین یکی از ماندگارترین روز‌های انقلاب اسلامی است، زیرا در این روز بزرگ بیش از ۹۸ درصد از مردم ایران به نظام مقدس جمهوری اسلامی رای «آری» دادند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه یوم‌الله ۱۲ فروردین تجلی مشروعیت و تبلور مقبولیت نظام مقدس جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: اگر چه حضرت امام خمینی (ره) از نتیجه همه‌پرسی ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸ آگاه بودند، اما با تدبیر خویش و برگزاری همه‌پرسی عمومی، نظام مقدس جمهوری اسلامی را برای همیشه بیمه کردند.

وی با بیان اینکه یوم‌الله ۱۲ فروردین بزرگترین سند و گواهی مردمی‌بودن نظام مقدس جمهوری اسلامی است، تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران برخاسته از مردم و متعلق به مردم است و آنان هستند که با انتخاب مستقیم و غیرمستقیم مسئولان، شاکله اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی را تشکیل می‌دهند.

حجت‌الاسلام اشجری یوم‌الله ۱۲ فروردین را یکی از اعیاد بزرگ و خاطره‌انگیز انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به قرار گرفتن روز جمهوری اسلامی در ماه شعبان المعظم، برنامه‌های بزرگداشت ایام‌الله دوازدهم فروردین با صبغه شادی دوچندان همراه با ارتقاء کمی و کیفی برگزار خواهند شد.

وی از برگزاری مراسم استانی بزرگداشت یوم‌الله ۱۲ فروردین (روز جمهوری اسلامی) در صبح روز جمعه ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ با سخنرانی یکی از شخصیت‌های ملی در مصلی امام خمینی (ره) شهر رشت خبر داد و افزود: همزمان با سراسر کشور سرود ملی جمهوری اسلامی روز ۱۲ فروردین راس ساعت ۱۲ ظهر همراه با اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی از میعادگاه‌های نماز جمعه، مساجد، بقاع متبرکه، پارک‌ها و اماکن گردشگری و تفریحی پخش خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری مراسم نورافشانی در روز پنجشنبه (۱۱ فروردین ۱۴۰۱) ساعت ۲۱ در سراسر استان گیلان، متذکر شد: جشن‌های متعددی در شب و روز یوم‌الله ۱۲ فروردین در جای‌جای استان گیلان برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر اهتمام جدی شهرداری‌ها به آذین‌بندی، چراغانی، فضاسازی شهری با بهره‌گیری از استند‌ها و بیلبورد‌ها و همچنین نصب پرچم مقدس جمهوری اسلامی در اماکن عمومی و تیرک خیابان‌ها و بلوارها، تصریح کرد: مردم وفادار به انقلاب اسلامی نیز همچون دیگر اعیاد به آذین‌بندی و فضاسازی محله‌های خود خواهند پرداخت.

حجت الاسلام اشجری با بیان اینکه ماه شعبان المعظم ماه مواسات است، افزود: توزیع سبد‌های معیشتی، ارائه خدمات اجتماعی رایگان و پرداختن به امور خیریه با رویکرد توجه ویژه به مناطق کمتر برخوردار و حاشیه‌نشین، پررنگ‌تر از گذشته انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر اهمیت تولید محتوای فرهنگی و تبیینی در قالب فیلم کوتاه، عکس‌نوشته، پوستر، یادداشت و مقاله به منظور انتشار در رسانه‌ها و فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، تصریح کرد: برگزاری جنگ شادی، جشنواره‌های فرهنگی، هنری و ادبی در فرهنگسرا‌ها و مجتمع‌های فرهنگی و هنری و همچنین برگزاری مسابقه بادبادک‌های منقش به پرچم مقدس جمهوری اسلامی در مراکز تفریحی و گردشگری از دیگر برنامه‌های بزرگداشت یوم‌الله ۱۲ فروردین خواهد بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری رژه خودرویی خانوادگی و کارناوال شادی به مناسبت روز جمهوری اسلامی خبر داد و خاطرنشان کرد: برای اجرای سرود‌های خیابانی و نمایش و همچنین برپایی غرفه‌های فرهنگی و نمایشگاه‌های هنری برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها