فرمانده نیروی هوایی ارتش:

مکتب شهادت پویاست

امیر سرتیپ «واحدی» با تأکید بر اینکه باید به مدافعان حرم اقتدا کرد و به مکتبی که در آن تربیت شدند افتخار کنیم، گفت: نکته بسیار مهم و درس‌آموز این است که این تفکر و مکتب زنده است و رویش‌های جدید دارد؛ بر همین اساس مکلف به دفاع از این مکتب هستیم.
کد خبر: ۵۱۲۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲ - 16March 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، امیر سرتیپ خلبان «حمید واحدی» فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی شب گذشته در مراسم تجلیل از خانواده خلبانان شهید ارتش سرهنگ «صادق فلاحی» و سرگرد «علیرضا حنیفه‌زاد» و گردهمایی کشوری دانشجویان مستقل در مشهد اظهار داشت: دشمن، مکتب ما را که مدافعان حرم پرورش می‌دهد و بصیرت ۹ دی را قوام می‌بخشد، هدف گرفته است.

وی افزود: سرعت حرکت دشمن در این جنگ بسیار زیاد، پیشروی او نامحسوس و مرزهای این جنگ در منازل هر یک از ماست.

امیر سرتیپ واحدی ادامه داد: امروز همه ما تکلیف داریم برای جهاد تبیین و تلاش و مجاهدت در حوزه‌هایی که دشمن به‌عنوان آخرین امیدهای خود به آن دلبسته است، مجاهدت کنیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر شناخت لحظه و حضور به موقع تأکید می‌کنند، خاطرنشان کرد: نیروی هوایی پس از حمله دشمن بعثی به میهن اسلامی عقبه راهبردی او را مورد حمله قرار داد.

وی گفت: همچنین حضور دشمن‌شکن مردم در راهپیمایی ۹ دی و یا حضور مقتدرانه مدافعان حرم در مقابله با داعش از جمله موارد شناخت لحظه و حضور به‌موقع است.

این فرمانده ارشد ارتش جمهوری تأکید کرد: باید به مدافعان حرم اقتدا کرد و به مکتبی که در آن تربیت شدند افتخار کنیم. نکته بسیار مهم و درس‌آموز این است که این تفکر و مکتب زنده است و رویش‌های جدید دارد؛ بر همین اساس مکلف به دفاع از این مکتب هستیم.

امیر سرتیپ واحدی یادآور شد: لحظه‌شناسی برای نیروی هوایی در عملیات پروازی متفاوت‌تر است و در کسری از ثانیه باید تصمیم گرفته شود.

وی بیان داشت: در جریان دستگیری ریگی، خلبانان غیور ما در لحظه باید تصمیم می‌گرفتند چگونه هواپیمای مسافربری را مجاب به فرود کنند. در حادثه اخیر تبریز و سقوط هواپیما نیز، ۲ خلبان غیرتمند ارتش جمهوری اسلامی در کسری از ثانیه باید بین جان خود یا مردم یکی را انتخاب می‌کردند که با تصمیم خود اینگونه عزت پیدا کردند.

بیستمین دوره «جهاد اکبر» اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور از ۲۱ اسفند در مشهد آغاز شد و تا بیست و هفتم این ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار