فرمانده نیروی زمینی ارتش در جمع خبرنگاران عنوان کرد؛

ایجاد تغییرات بنیادین در ساختار «نزاجا»/ رزمایش «فاتحان خیبر» پاسخی دندان‌شکن به دشمنان بود

امیر سرتیپ حیدری با اشاره به ایجاد تغییرات بنیادین در ساختار نیروی زمینی ارتش گفت: به هر نوع تهدید در هر مقیاسی پاسخ دندان‌شکن و پشیمان‌کننده می‌دهیم.
کد خبر: ۵۱۲۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸ - 16March 2022

امیر سرتیپ حیدریبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه مراسم اختتامیه هفتمین دوره جامعه‌پذیری نظامی مشترک دانش‌پژوهان آموزشگاه‌های درجه‌داری ارتش جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز در مرکز آموزش درجه‌داری حضرت جوادالائمه (ع) لواسانات برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا به هر نوع تهدید در هر مقیاسی پاسخ دندان‌شکن و پشیمان‌کننده دهد.

وی افزود: نیروی زمینی با عنایت خداوند و رهبری‌های مدبرانه فرمانده معظم کل قوا توانسته است سه تحول عمیق را در درون خود ایجاد کند؛ که تغییرات بنیادین در ساختار نزاجا، تغییرات اساسی در حوزه تسلیحات و تجهیزات نزاجا و تغییرات متناسب با تهدیدات آینده از جمله این تحولات چشمگیر محسوب می‌شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: امروز این نیرو در روش‌ها و آیین‌های ستادی خود تاکتیک‌ها، تکنیک‌ها و عملیات‌های متناسب با شرایط اقلیمی را تدوین کرده است تا بتواند پاسخگویی نبرد و تهدیدات در هر سطح و مقیاسی باشد.

امیر حیدری عنوان کرد: امروز یگان‌های نیروی زمینی ارتش به یگان‌های متحرک هجومی و واکنش سریع تغییر ماهیت داده‌اند و در حوزه پهپاد و سامانه‌های پهپادی توفیق نوآوری، بازتولید و تولید راه پیدا کرده است.

فرمانده نزاجا اظهار داشت: در حوزه موشک‌های ضدزره که بیشتر مورد توجه این نیرو است، توانسته‌ایم به موشک‌های نقطه‌زن دست یابیم؛ همچنین در حوزه جنگال به توانمندی‌های قابل ملاحظه‌ای دست یافته‌ایم.

وی گفت: نمونه‌ای از چابکی و سرعت عمل نیروی زمینی را در رزمایش «فاتحان خیبر ۱۴۰۰» ملاحظه کردیم و زمانی که ایادی رژیم منحوس صهیونیستی در مرز‌های کشور‌های همسایه شمال غربی ما حضور یافتند، نیروی زمینی بلافاصله در مرز‌های آن منطقه مستقر شده و رزمایش فاتحان خیبر را برگزار کرد که در واقع پاسخی دندان‌شکن به دشمنان بود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: این نیرو در تمام مرز‌های کشور از جمله غرب، شمال‌غرب، جنوب‌غرب، شمال‌شرق و جنوب‌شرق حضور مقتدرانه دارد و این استقرار به معنای تهدید دشمن و وجود خطر در مرز‌ها نیست، بلکه به منظور اشراف اطلاعاتی و آمادگی است.

امیر حیدری خاطرنشان کرد: امروز مرزداران ما با شیوه‌های مدرن و مکانیزه اتفاقات را رصد می‌کنند و امنیت را برقرار می‌کنند؛ از سنسور‌های هشداردهنده تا انواع دستگاه‌های شنودی و سیگنالی و دیگر سامانه‌هایی که اطلاعات لازم را در اختیار قرار می‌دهند استفاده می‌کنیم و تا به امروز امن‌ترین مرز‌ها را داشته‌ایم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها