دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

روایت چگونگی انتخاب نام «مدافعان حرم» از زبان حاج قاسم سلیمانی

کتاب «ذوالفقار» نوشته «علی‌ اکبری مزدآبادی» به بخشی از خاطرات شفاهی حاج قاسم سلیمانی و چگونگی انتخاب نام مدافعان حرم پرداخته است.
کد خبر: ۵۱۲۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰ - 23March 2022

روایت چگونگی انتخاب نام «مدافعان حرم» از زبان حاج قاسم سلیمانیبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، متن زیر از کتاب «این مرد پایان ندارد» زندگی جهادی سرباز اسلام، سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» نوشته «سید علی بنی‌لوحی» است که انتشارات «راه بهشت» آن را منتشر کرده است.

متنی که از این کتاب انتخاب شده است، مربوط به این قضیه است که چرا حاج قاسم نام «مدافع حرم» را برای مدافعان حریم آل‌الله در سوریه و عراق مقابل داعش انتخاب کرده است. نویسنده این متن را از کتاب «ذوالفقار» نوشته «علی اکبری مزدآبادی» که برش‌هایی است از خاطرات شفاهی حاج قاسم سلیمانی انتخاب و انتشارات «یا زهرا (س)» آن را منتشر کرده است:

«من وقتی در اول بحران سوریه می‌خواستم این نام را انتخاب کنم، خیلی فکر کردم که اگر بخواهیم از قالب اسلامی، کسی یا کسانی را برای دفاع از حرم جذب کنیم، چه نامی را برای آن‌ها بگذاریم؟

دیدم که پرجاذبه‌ترین نامی که می‌شود برای این حرکت جهادی جدید اطلاق کرد، نام «مدافعین حرم» است. همه این کسانی که به نام شهدای حرم به شهادت می‌رسند، شهید حرمی هستند که حرم «سیده زینب (س)» همچون قمری در وسط آن قرار دارد. حریم بزرگی است. اگر هزاران نفر هم برای این حریم جان بدهند، ارزش دارد. سرور جوانان بهشت _حسین بن علی (ع) _ برای آن شهید شدند.

والله دفاع از حرم حضرت زینب (س)، دفاع از حرم امیرالمؤمنین (ع) در نجف است. والله اگر سوریه به دست این‌ها ساقط شود، همانطوری که سامرا را با بمب منفجر کردند، همه مقدسات شیعه را نابود می‌کنند.

دفاع از حرم حضرت زینب (س)، دفاع از حرم امام رضا (ع) در ایران هم هست. همه این‌ها به هم پیوستگی دارند.

دفاع، دفاع عادی نیست. دفاع کوچکی نیست، تصمیم ناقصی نیست و تصمیم کوچکی نیست. امام (ره) فرمودند: «اگر شما در مقابل دین ما بایستید، ما با همه قدرتمان در مقابل همه دنیای شما می‌ایستیم.»»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها