در سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح شد؛

مقابله با تحریف حقایق، وظیفه‌ای همگانی/ مهم‌ترین مولفه برای ورود به «جهاد تبیین»

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: حرف زدن و تبیین کردن برای خنثی کردن وسوسه دشمن می‌شود «جهاد». این‌ها همه جهاد است. مهم این است که ما عرصه جهاد را تشخیص بدهیم که در هر زمانی در چه عرصه‌ای باید جهاد کرد.
کد خبر: ۵۱۲۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵ - 27March 2022

مقابله با تحریف حقایق، وظیفه‌ای همگانی/ مهم‌ترین مولفه برای ورود به «جهاد تبیین»به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نشریه خط حزب‌الله به صاحب‌امتیازی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در شماره ۳۳۰ خود بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با «جهاد تبیین» را در ستون «جهاد تبیین» منتشر کرد که به شرح زیر است: «جهاد یعنی تلاش در مقابله با دشمن. هر تلاشی جهاد نیست. خیلی‌ها تلاش می‌کنند و تلاش علمی و اقتصادی زیادی هم می‌کنند که خوب و به جا است، اما این کار جهاد نیست.

جهاد یعنی تلاشی که هدف‌گیری در مقابل دشمن در آن وجود داشته باشد. در اصطلاح اسلامی و منطق اسلامی، جهاد این کاری است که مقابل دشمن انجام می‌گیرد. شما اگر برای مقابله با دشمن کار اقتصادی بکنید، جهاد می‌شود.

حرف زدن و تبیین کردن برای خنثی کردن وسوسه دشمن می‌شود «جهاد». این‌ها همه جهاد است. مهم این است که ما عرصه جهاد را تشخیص بدهیم که در هر زمانی در چه عرصه‌ای باید جهاد کرد.»

حال بیاناتی چند از رهبر معظم انقلاب اسلامی درمورد «جهاد تبیین» از کتاب «جهاد تبیین در اندیشه حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مد ظله‌العالی)» که با بهره‌گیری از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی به ابعاد مختلف جهاد تبیین پرداخته است و انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ ونشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مد ظله‌العالی) به تدوین این کتاب پرداخته است، به شرح زیر است:

تلاش در راه روشنگری در مقابله با دشمن، جهاد مهم امروز

«یکی از جهادها جهاد فکری است، چون دشمن ممکن است ما را غافل کند، فکر ما را منحرف سازد و دچار خطا و اشتباهمان بگرداند.

هر کس که در راه روشنگری فکر مردم تلاشی بکند، از انحرافی جلوگیری کند و مانع سوءفهمی شود، از آنجا که در مقابله با دشمن است، تلاشش «جهاد» نامیده می‌شود؛ آن هم جهادی که شاید امروز مهم محسوب می‌شود.

جنگ نرم، سخت‌تر از جنگ سخت

به نظر ما دشمن دو هدف را در جنگ نرم دنبال می‌کند. جنگ‌های آشکار نظامی که سخت و خشن هستند، حکم خودشان را دارند اما جنگ نرم، مشکل‌تر علاج پیدا می‌کند و به یک معنا از جنگ سخت خطرناک‌تر هم هست.

دشمن در جنگ نرم دو حرکت را انجام می‌دهد. یکی آنکه این زنجیره تواصی به حق و صبر را قطع کند و دیگر اینکه حقایق را وارونه نشان بدهد که تبلیغات فراوانی هم دارند که حقایق عالم را به عکس، به دروغ و وارونه نشان بدهند.

اگر کسی بتواند حقایق را در چشم مردم تحریف کند، یعنی درواقع عمل، بازو و اراده مردم را به سمت گمراهی کشانده است و این همان چیزی است که دشمنان می‌خواهند.

امروز تمام افراد در برابر تحریف حقایق مسئول هستند

امروز تمام افراد (چه کسانی که بیاناتشان در حوزه‌های وسیع کاربرد دارد و چه کسانی که سخنانشان در حوزه‌های کوچکتر مانند مدرسه و کلاس و دانشگاه مؤثر واقع می‌شود) مسئول هستند و اگر دیدند حقایق و محکمات اسلام و انقلاب مورد تحریف قرار می‌گیرند، وظیفه دارند تبیین کنند و نباید سکوت کنند.

تبیین حقیقت و اطلاع‌رسانی به افکار عمومی هم مهم است و این را نباید فراموش کرد که نباید مردم را در ابهام باقی گذاشت.»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار