نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

منشور مساجد در قزوین تدوین شده است

آیت‌الله «عابدینی» با بیان اینکه مدیریت مساجد با امامان جماعت است، گفت: منشور مساجد در قزوین تدوین شده است.
کد خبر: ۵۱۲۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۵ - 16March 2022

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، آیت‌الله «عبدالکریم عابدینی» در گردهمایی نمایندگان ولی فقیه در سطح کشور که به صورت ارتباط تصویری برگزار شد، اظهار داشت: جنایات سعودی‌ها را در به شهادت رساندن ده‌ها مظلوم مؤمن محکوم می‌کنیم و خدا آه این مظلومان را آتشی برای خاکستر شدن ظلم سعودی‌ها قرار دهد.

وی تصریح کرد: خدای متعال فرموده «وَأَنَّ الْمَسَاجِدَ لِلَّهِ فَلَا تَدْعُوا مَعَ اللَّهِ أَحَدًا» (و مساجد مخصوص (پرستش ذات یکتای) خداست پس نباید با خدا احدی غیر او را پرستش کنید)، باید بدانیم مساجد فقط برای خداست و به هیچ کسی جز خدا تعلق ندارد و این معنای معرفتی و شناختی را اگر بتوانیم تبیین کنیم اتفاقات خوبی می‌افتد.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه مساجد متنوع و متفاوت هستند و موقعیت‌های مختلفی دارند، افزود: ما مساجدی داریم که در یک محله یا کوچه قرار دارد، مساجدی داریم که در محله بزرگ‌تری است و مصلاها را داریم که محل برگزاری نمازهای جمعه هستند و می‌بایست تناسب اینها مشخص باشد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه مدیریت هر مسجدی را امام جماعت آن مسجد بر عهده دارد، اضافه کرد: در استان قزوین مساجد محلات، مساجد کوچک‌تر آن منطقه را خوب مدیریت می‌کنند و بنا شده است که مسجد مصلی که محل برگزاری نمازهای جمعه در استان ماست، ام‌المساجد و امام مساجد قرار گیرند و طبق فرموده حضرت آقا قرارگاه شکل بگیرد.

وی عنوان کرد: ارتباطات مستمر با امامان جماعات در رأس کارهاست و به صورت جدی در استان قزوین دنبال می‌شود و حرف آن‌ها شنیده می‌شود. حضور در مساجد و بررسی مشکلات امام جماعت و مسجد با جدیت دنبال می‌شود و خیلی در حل مشکلات مؤثر بوده است.

آیت‌الله عابدینی تاکید کرد: با مشارکت جمعی از کارشناسان حوزه مساجد، منشور مساجد در قزوین تدوین و تنظیم شده است و به جای خوبی رسیده است و امیدواریم بتوانیم در این زمینه کار قابل عرضه به کل کشور ارائه دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها