استاندار مازندران:

شعار عدالت دولت مردمی سیزدهم باید در عمل محقق شود

«حسینی‌پور» گفت: شعار عدالت دولت مردمی سیزدهم باید در عمل محقق شود و تمامی مدیران باید برنامه‌هایشان را منطبق با تحقق این شعار عملیاتی کنند.
کد خبر: ۵۱۲۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱ - 17March 2022

شعار عدالت دولت مردمی سیزدهم باید در عمل محقق شودبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «سید محمود حسینی‌پور» استاندار مازندران امروز در مراسم تکریم و معارفه فرماندار شهرستان نکا با اظهار این که شعار عدالتی که دولت سیزدهم سر داد تزیینی و تشریفاتی نبوده است، اظهار داشت: شعار عدالت دولت مردمی سیزدهم باید در عمل محقق شود و تمامی مدیران باید برنامه‌هایشان را منطبق با تحقق این شعار عملیاتی کنند.

وی افزود: انتظار از مدیران در دولت سیزدهم این است که کار‌ها و خدماتی را که در چارچوب وظایفشان به مردم ارائه می‌کنند به عنوان وظیفه روزمره خودشان ببینند و حق ندارند بابت انجام وظیفه، منتی بر مردم داشته باشند.

استاندار مازندران با تاکید بر این نکته که مدیران دستگاه‌های اجرایی و کارکنان دولت هیچ شأنیتی بجز خدمت به مردم ندارند، بیان داشت: هیچ کس حق فخرفروشی به مردم را ندارد، چون این از آموزه‌های انقلاب اسلامی است و گزارش‌دهی بابت کار‌هایی که وظیفه روزانه دستگاه‌ها محسوب می‌شود، بی‌معنا است و مدیران تنها زمانی می‌توانند گزارش کار بدهند که به ثروت مردم اضافه کرده باشند.

حسینی‌پور بر ضرورت از بین بردن فاصله میان مردم و مسئولان توسط مدیران دولت سیزدهم تاکید کرد و اظهار داشت: وقتی فاصله بین مردم و مسئولان نباشد مانند دفاع مقدس، موفقیت‌ها بسیار زیاد می‌شود، چنان که یکی از دلایل مشکلاتی که اکنون در کشور با آن مواجه هستیم فاصله‌ای است که در گذشته میان مردم و مسئولان ایجاد شده بود.

وی برخورد شفاف و صادقانه با مردم را از انتظارات جدی در دولت سیزدهم برشمرد و ادامه داد: برخورد غیرشفاف و غیرصادقانه با مردم در این دولت مردمی پذیرفته نیست.

استاندار مازندران تصریح کرد: مردم نسبت به مسائل اشراف دارند. دیگر نمی‌توان مردم را با لفاظی گمراه کرد. امروز با دو دهه قبل متفاوت است. امروز به یمن انقلاب اسلامی اطلاعات آزاد در اختیار مردم قرار می‌گیرد و بخش اعظمی از دسترسی‌هایی که مردم ما به اطلاعات آزاد دارند مانند شبکه‌های اجتماعی در برخی از کشور‌ها وجود ندارد، ولی بر اساس شاخص‌هایی که امام (ره) و رهبر معظم انقلاب تعیین فرمودند، مردم باید در جریان امور باشند.

حسینی‌پور از مردم به عنوان ناظران اصلی بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی نام برد و افزود: نظارت اصلی بر دستگاه‌های اجرایی باید بر عهده مردم باشد و مردم نباید خودشان را کنار بکشند بلکه باید مطالبه‌گر باشند و اجازه ندهند مدیران از ریل عدالت و خدمت رسانی خارج شوند.

استاندار مازندران همچنین با اشاره به ظرفیت‌های نهفته در نکا و وجود داشته‌هایی، چون نیروگاه، کشتی سازی، کارخانه سیمان، بر ضرورت تحقق عدالت در برخورداری مردم این شهرستان از منافع این داشته‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: وقتی در شهرستان مشکل اشتغال وجود دارد معنی ندارد نیروی کار از شهرستان‌های دیگر برای مراکز صنعتی و خدماتی تامین شود.

وی با اظهار این که یکی از ظرفیت‌های مهم نکا از لحاظ نیروی انسانی، کشاورزی و آب و هوایی روستا‌های این شهرستان است، اضافه کرد: ثروت آفرینی و ایجاد تحول در شهرستان‌ها از اولویت هاست و برای تحقق آن باید از همه این امکانات استفاده شود.

حسینی‌پور با تاکید بر این که نگاه دولت سیزدهم و مجموعه مدیرانش در استان‌ها و شهرستان‌ها تحول گرایانه است، توضیح داد: تحول به عنوان یکی از اساسی‌ترین شعار دولت مردمی سیزدهم باید سرلوحه همه مدیران اجرایی قرار گیرد و به همین دلیل تغییر فرماندار از نگاه ما صرفا تغییر یک فرد نیست، بلکه به عنوان نماد عالی مدیریت اجرایی در شهرستان وقتی تغییر پیدا می‌کند، تفکر باید در شهرستان تغییر یابد.

وی از نگاه جهادی و مرد میدان بودن به عنوان دو مولفه اصلی نگاه تحول گرایانه یاد کرد و افزود: ما در گام دولت انقلاب اسلامی هستیم و بیانیه آن هم سه سال پیش از سوی رهبر معظم انقلاب منتشر شد که باید فرماندار جدید نکا سند آمایش شهرستان را بر اساس این بیانیه تدوین کند و برای این کار هم لازم است از نخبگان و بزرگان شهرستان در عرصه ملی و استانی بهره گیرد.

حسینی‌پور بر ضرورت استفاده از تمامی ظرفیت‌های نکا برای ایجاد تحول در این شهرستان تاکید کرد و اظهار داشت: انتظار ما این است که مدیران با برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت‌های هر منطقه بر ثروت مردم اضافه کنند و ثروت مردم در شهرستانی مانند نکا وقتی رشد پیدا می‌کند که تمامی زمین‌های آن در مناطق مختلف زیر کشت برود و حتی یک وجب زمین بلااستفاده نماند.

وی تاکید کرد: تحول در شهرستان نکا یعنی این که مردمی که در مناطق هزارجریب این شهرستان در فقر مطلق زندگی می‌کنند، از این وضعیت خارج شوند و من مطمئنم فرماندار جدید نکا با سابقه جهادی که دارد و از طریق تشکیل اتاق فکر قادر به ایجاد تحولات بزرگ در مناطق شهری و روستایی این شهرستان است.

استاندار مازندران همچنین با اشاره به عضویت ایران در پیمان اقتصادی شانگ‌های و ایجاد بستر‌های لازم برای مبادلات اقتصادی با اوراسیا گفت: استان مازندران با توجه به موقعیت استراتژیک مورد توجه جدی کشور‌های منطقه قرار گرفته است و سهم شهرستان نکا باید در بازار اوراسیا به صورت دقیق مشخص شود.

در پایان این مراسم از زحمات «عبدالجواد توحیدی مقدم» قدردانی و «عبدالرضا بابایی» به عنوان سرپرست فرمانداری این شهرستان معرفی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار