ما مقاوم هستیم/

اجرای تئاتر خیابانی توسط هنرمندان گروه «آئین مردم» در یادمان‌های دفاع مقدس

هنرمندان گروه تئاتر «آئین مردم» امسال بدون هیچ حمایتی از سوی مسئولین با تهیه و تولید آثار نمایشی در یادمان‌های دفاع مقدس پذیرای کاروان‌های راهیان نور هستند.
کد خبر: ۵۱۲۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳ - 19March 2022

تئاتر خیابانی راهیان نور بدون حمایت اجرا می‌شودبه گزارش خبرنگار اعزامی دفاع‌پرس به خوزستان، گروه تئاتر «آئین مردم» اولین گروه نمایشی است که در سال‌های ابتدایی شروع اعزام کاروان‌های راهیان نور، اجراهای تئاتر خیابانی و محیطی در یادمان‌های دفاع مقدس خوزستان را در کارنامه دارد.

امسال پس از تعطیلی دو ساله راهیان نور به خاطر شیوع ویروس کرونا، از ۲۲ اسفند همزمان با گرامیداشت روز شهدا با اجرای چهار نمایش خیابانی و محیطی در یادمان‌های دفاع مقدس خوزستان همچون «گلزار شهدای هویزه»، یادمان شهدای «نهر خین»؛ «موزه جنگ خرمشهر» و یادمان شهدای «شلمچه» میزبان زائران مناطق عملیاتی و کاروان‌های راهیان نور هستند.

در این اجراها که ۲۲ اسفند از گلزار شهدای هویزه آغاز شده است؛ نمایش‌های خیابانی و محیطی «پناهنده» و «قهرمان شماکیه؟»؛ پرفورمنس «سرداران بی نشان» و «سرباز وطن» با استقبال بی‌نظیر مخاطبان مواجه شدند.

مصطفی بوعذار مدیر گروه تئاتر «آیین مردم» گفت: جریان عظیم و مردمی راهیان نور در استان خوزستان فرصتی کم‌نظیر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی شهدای شاخص خوزستان است.

وی افزود: بخشی از هنرمندان این گروه عضو پرافتخارخانواده‌های شهدا و ایثارگران هستند که در این دوره از اجراهای راهیان نور حضوری فعال دارند.

این کارگردان شناخته شده تئاتر خوزستان افزود: علی‌رغم مکاتبات متعدد برای برگزاری «همایش ملی تئاتر خیابانی راهیان نور» متأسفانه حمایتی برای اجرای این رویداد در خوزستان از سوی مسئولین فرهنگ و هنر انقلابی صورت نگرفت و گویا اولویت آنها فقط استوری کردن عکس شهداست.

بوعذار خاطرنشان کرد: هنرمندان گروه تئاتر آیین مردم بر اساس اعتقاد و بضاعت موجود و همچنین تولیدات انجام شده گروه، چهار نمایش را برای اجرا در چهار یادمان دفاع مقدس خوزستان طراحی و برنامه‌ریزی کرده که تا پایان اسفند در یادمان‌های دفاع مقدس خوزستان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها