ما مقاوم هستیم/ مسئول ستاد راهیان نور سپاه کربلا:

تعداد ۲ اردوگاه در خوزستان آماده پذیرایی از راهیان نور استان مازندران هستند

«مجیدی» گفت: دو اردوگاه شهید جعفرزاده در اندیمشک و شهید بلباسی در خرمشهر آماده پذیرایی از زائرین راهیان نور استان مازندران هستند.
کد خبر: ۵۱۲۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴ - 20March 2022

۲ اردوگاه در خوزستان آماده پذیرایی از راهیان نور استان مازندران هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سرهنگ «عسگر مجيدی» مسئول ستاد راهیان نور و معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا امروز در جمع خبرنگاران با تبریک عید نوروز و سالروز میلاد منجی عالم بشریت و بیان اینکه با کاهش کرونا امسال بستری برای راه اندازی مجدد راهیان نور پیش آمد، اظهار داشت: راهیان نور بزرگترین رزمایش فرهنگی کشور و موثرترین برنامه فرهنگی به شمار می‌آید.

وی افزود: با تلاشی که در مجموعه سپاه کربلا شده، دو اردوگاه شهید جعفرزاده در اندیمشک و اردوگاه شهید بلباسی در خرمشهر هرکدام با ظرفیت ۱۲۰۰ نفر آماده شد و در خدمت زائرین است.

مجیدی ادامه داد: اطلاع رسانی در بین مردم و بسترسازی برای ثبت نام از اقداماتی بود که صورت گرفت و یک سایت تعریف شد و مردم با مراجعه به آن، ثبت نام کردند و آمار رسمی مشخص شد.

وی افزود: ارودگاه شهید جعفرزاده در اندیمشک به لحاظ فرهنگی و محیطی آماده شد و همزمان با ثبت نام زائرین، ثبت نام خادمین هم صورت گرفت و ۲۰۰ خادم برای خدمت به زائرین شهدا ثبت نام کردند که در دو برهه زمانی، بخش دانشجویی و مساجد و محلات انجام شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: بخشی از خادمین در اردوگاه شهید جععرزاده اندیمشک و بخشی دیگر در اردوگاه شهید بلباسی خرمشهر آن هم در دو بازه زمانی ۱۰ روزه مستقر شدند.

مجیدی بیان داشت: یکی از اقداماتی که انجام شد نگاه ما برای آینده است که اردوی راهیان نور را همانند زیارت عتبات و عالیات ببینیم و امکانی ایجاد شود که مردم برای زیارت به دفاتر زیارتی مراجعه و ثبت نام کنند.

وی اضافه کرد: تلاش کردیم اطلاع رسانی صورت بگیرد و مردم بصورت خودجوش و با خودرو‌های شخصی در اردوی راهیان نور حضور پیدا کنند.

مجیدی افزود: باتوجه به ظرفیت اردوگاه‌ها به مدت ۳ روز از زائرین بصورت رایگان در بخش اسکان و تغذیه میزبانی صورت می‌گیرد و اگر هزینه ناچیزی در زمان ثبت نام گرفته شد فقط به جهت قطعی شدن ثبت نام بود.

این مسئول با بیان اینکه تا امروز ۸ هزار نفر ثبت نام کردند که در ۹ بازه زمانی در اردوگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند، اظهار داشت: اعزام از ۱۷ اسفند شروع شد و پشتیبانی‌های ترابری، ایمنی راه، بهداشتی و درمانی نیز صورت گرفت.

مجیدی با اشاره به اینکه تا به امروز استقبال خوبی صورت گرفت و به لحاظ محتوایی اردو، راویان مجرب و آموزش دیده با کاروان‌ها همراه شدند، گفت: در کنار آن نیز از طلاب عزیز در مسائل اعتقادی و از مداحان در مناسبت‌های مذهبی، استفاده شد تا زائرین بهترین استفاده مطلوب از زیارت را داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار