لباس رزم، ردای دامادی من است

سرباز شهید «محمد تقوی» به مادرش می‌گوید: سنگر من همان حجله گاه من و لباس رزم من نیز لباس دامادی ام است.
کد خبر: ۵۱۲۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲ - 20March 2022

لباس رزم، ردای دامادی من است/// خبر عکس نداردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، سرباز شهید «محمد تقوی» یکی از گل‌های معطر بوستان جهاد و شهادت است که در لباس مقدس سربازی در نیروی زمینی محوری ارتش، به شهادت رسید.

«محمد» فرزند غلامعلی اول مهر سال ۱۳۴۰ در روستای محمدآباد قم به دنیا آمد. وی تا پایان دوره ابتدایی درس خواند و سپس به کارگری و کمک به امرار معاش خانواده پرداخت.

این شهید عزیز با رسیدن به سن سربازی، لباس رزم بر تن کرد و در جبهه حضور یافت. سرانجام در ۲۹ اسفند سال ۱۳۶۱ در مهران بر اثر اصابت ترکش خمپاره نیرو‌های دشمن بعثی به شهادت رسید و در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم به خاک سپرده شد.

در خاطراتی از شهید تقوی آمده است: برای آخرین بار که آمده بود مرخصی، مادرش به او گفت: کسی را انتخاب کن تا برایت خواستگاری کنیم. الان که ۶ ماه از خدمتت گذشته، مرخصی هم که هستی، مجلس می‌گیریم و عقد می‌کنیم، یک حلقه نشانه می‌گذاریم وقتی که خدمتت تمام شد به امید خدا عروسی می‌کنی»

شهید تقوی از این موضوع ناراحت شد و گفت: «من الان در میدان آتش دشمن هستم، ممکن است شهید شوم. چرا یک فرزند مسلمان را اجیر کنم؟ شما زینب گونه صبر پیشه کنید. سنگر، حجله گاه من است و لباس رزم، لباس دامادی ام و تا وقتی که سرنوشت جنگ چنین باشد من با دشمنان اسلام می‌رزمم و تا آخرین قطره خونم از وطنم و امام و رهبرم دفاع خواهم کرد. من به جبهه حق علیه باطل می‌روم بلکه دین خود را به این انقلاب و آب و خاک خود ادا نماییم و جان ناقابلی را فدای اسلام کنم.

من از پدر و مادر عزیز و مهربانم می‌خواهم که لباس سیاه بر تن نکنند و گریه نکنند که گریه، دشمن را شاد می‌کند و شهادت برای من افتخار است و روز شهادت من، روز عروسی من است و ان شاء الله خداوند از عمر ما بکاهد و به عمر امام عزیزمان بیفزاید».

به پاس رشادت‌های شهید «محمد تقوی» و با پیگیری‌های کارکنان نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی، یکی از معابر بلوار «۱۵ خرداد» قم، به نام این شهید والامقام مزین شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار