نگاهی به زندگی شهید «عباس عباسی»

«عباس عباسی» یکم شهریور سال ۱۳۴۷ در یکی از روستا‌های اطراف شهرستان ایجرود زنجان به دنیا آمد و سرانجام 30 اسفند 1366 به شهادت رسید.
کد خبر: ۵۱۲۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶ - 21March 2022

به گزارش خبرنگار  دفاع‌پرس در زنجان، اگر امروز فارغ از قیل و قال دنیا در آرامش زندگی میکنیم همه آن مدیون مردانی است که برای امنیت و آرامش خود از ارزشمندترین چیز خود یعنی جان شیرینشان گذشتند تا امروز در سایه امنیت زندگی آرامی را سپری کنیم.

یکی از شهدای زنجانی که در سال کبیسه به شهادت رسیده عباس عباسی است که یکم شهریور سال ۱۳۴۷ در یکی از روستا‌های اطراف شهرستان ایجرود زنجان به نام «گوجه قیا» در یک خانواده متوسط و پرجمعیت به دنیا آمد. عباس پس از چندی وارد مدرسه شد و تا مقطع سوم راهنمایی ادامه تحصیل داد سپس تحصیلات حوزوی را آغاز کرد، وی یک طلبه بود.
 
از همان ایام جوانی نسبت به انجام فرایض دینی از خود علاقه نشان داد و پس از چندی به ندای رهبر کبیر انقلاب لبیک گفت و پس از ثبت‌نام راهی آموزش نظامی شد، پس از اتمام آموزش از طرف لشکر ۸۱ زرهی گردان ۴۳۴ مهندسی راهی منطقه غرب کشور شد.

وی مدت‌ها در منطقه ماند و در چندین نوبت با نیرو‌های دشمن به مبارزه پرداخت و پس از شجاعت‌ها و دلاوری‌های بسیار در عرصه نبرد حق علیه باطل سرانجام در تاریخ 30 اسفند‌ سال ۱۳۶۶ هنگامی که برای ایجاد معبر میدان مین در ارتفاعات تپه ۶۵۴ آهنگران رفته بود در حین درگیری با نیروهای بعثی به شهادت رسید و جاویدالاثر شد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها