ما مقاوم هستیم/ خادم و راوی دفاع مقدس عنوان کرد؛

حال و هوای متفاوت معراج‌الشهداء اهواز/ دل شهدا برای زائران راهیان‌نور تنگ شده بود

حجت‌الاسلام «زمانی» با بیان این‌که امسال بعد از ۲ سال تعطیلی راهیان‌نور، ۷۲ شهید تازه تفحص‌شده دفاع مقدس، در معراج‌الشهدای اهواز به استقبال زائران راهیان‌نور آمده‌اند، گفت: این‌ها نشان می‌دهد که هم دل زائران برای شهدا و هم دل شهدا برای زائران تنگ شده بود.
کد خبر: ۵۱۲۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۹ - 24March 2022

گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس: امسال مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس پس از ۲ سال دوباره میزبان زائران راهیان‌نور است؛ مناطقی که هرکدام روایت‌های خود را از ایثار و استقامت مردان این سرزمین دارند؛ از فکه و شلمچه گرفته تا طلائیه، هویزه و دهلاویه.

زائران راهیان‌نور به‌غیر از مناطق عملیاتی، یک مقصد دیگر هم دارند، محلی که اگرچه به‌عنوان منطقه عملیاتی شناخته نمی‌شود؛ اما قداست آن کمتر از قتلگاه شهیدان نیست؛ چراکه هر شهیدی که در مناطق عملیاتی تفحص می‌کنند را به این‌جا می‌آورند؛ معراج‌الشهداء اهواز.

حال و هوای متفاوت معراج‌الشهداء اهواز/ دل شهدا برای زائران راهیان‌نور تنگ شده بود

معراج‌الشهداء اهواز این‌روز‌ها حال و هوای خاصی دارد و کاروان‌های راهیان‌نور برای زیارت ۷۲ شهید تازه تفحص‌شده دوران دفاع مقدس به این‌جا می‌آیند. گویی پس از ۲ سال تعطیلی، هم زائران دل‌شان برای شهدا تنگ شده است و هم شهدا چشم‌انتظار زائران هستند؛ چراکه سابقه نداشته است در ایام برگزاری راهیان‌نور، این‌همه شهید تازه تفحص‌شده در معراج‌الشهداء اهواز باشد.

حجت‌الاسلام «رسول زمانی» خادم و راوی دفاع مقدس، در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس اعزامی به راهیان‌نور، به تشریح حال و هوای معراج‌الشهداء اهواز در این ایام پرداخت و اظهار داشت: معراج‌الشهداء اهواز نه تنها محل عروج شهدا؛ بلکه محل عروج زائران هم هست؛ چون هر زائری که این روز‌ها پای خود را این‌جا می‌گذارد، دلش را جا می‌گذارد و می‌رود و در واقع با این شهدا عروج می‌کند.

حال و هوای متفاوت معراج‌الشهداء اهواز/ دل شهدا برای زائران راهیان‌نور تنگ شده بود

وی با بیان این‌که امسال پس از ۲ سال که راهیان نور تعطیل بود؛ الحمدلله این سفره پهن شده و همه سر سفره شهدا آمده‌اند، گفت: به نظر من امسال مهمانی خصوصی راه افتاده است؛ چراکه حال و هوای زائران با سال‌های گذشته متفاوت است و حال و هوای شهدا نیز فرق می‌کند؛ به‌دلیل این‌که قبل از شیوع کرونا، معمولاً در این ایام هفت یا هشت شهید تازه تفحص‌شده در معراج‌الشهداء اهواز بود؛ اما امسال بعد از ۲ سال تعطیلی راهیان‌نور، ۷۲ شهید تازه تفحص‌شده، به استقبال زائران راهیان‌نور آمده‌اند.

حجت‌الاسلام «زمانی» با بیان این‌که این ۷۲ شهید در ماه‌های اخیر تفحص شده‌اند، گفت: شهدا باز هم دارند خودشان را نشان می‌دهند؛ چراکه در روز نوزدهم اسفند ۲ شهید دیگر در شرق دجله تفحص شده و در روز بیستم اسفند که روز ملی راهیان‌نور است نیز چهار شهید دیگر در شلمچه تفحص شده‌اند؛ این‌ها نشان می‌دهد که هم دل زائران برای شهدا و هم دل شهدا برای زائران تنگ شده بود.

حال و هوای متفاوت معراج‌الشهداء اهواز/ دل شهدا برای زائران راهیان‌نور تنگ شده بود

وی بیان داشت: این‌روز‌ها هرکسی که وارد معراج‌الشهداء اهواز می‌شود؛ اول می‌آید کنار ضریح شهدا، دل خود را به شهدا گره می‌زند و بعد هم پای برنامه‌ها می‌نشیند؛ برنامه‌هایی نظیر کلیپ‌هایی که از چشم‌انتظاری خانواده‌های شهدا و تفحص شهدا پخش می‌شوند.

حجت‌الاسلام «زمانی» با تأکید بر این‌که بسیاری از زائران راهیان‌نور نمی‌توانند از معراج‌الشهداء اهواز دل بکنند، گفت: معراج‌الشهداء اهواز معمولاً ۲ دسته زائر دارد؛ اول، زائرانی که اولین مقصد آن‌ها در راهیان نور این‌جاست از این‌جا اذن دخول زیارت مقتل شهدا را می‌گیرند و وارد مناطق عملیاتی می‌شوند.

وی بیان داشت: دومین دسته زائران معراج‌اشهداء اهواز، زائرانی هستند که این‌جا آخرین مقصد آن‌ها در راهیان‌نور است؛ کسانی که به زیارت شهدا رفته‌اند و حالا به این‌جا آمده‌اند تا با شهدا وداع کنند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار