ما مقاوم هستیم/ راوی دفاع مقدس در منطقه عملیاتی طلائیه؛

تحقق شعار نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی از برکات مکتب امام خمینی (ره) است

حمید کانتوری گفت: جنگ تحمیلی با هدف تحقق شعار نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی و استقلال، آزادی جمهوری اسلامی و بر گرفته از مکتب امام خمینی (ره) شکل گرفت. تفکر شهدایی موجب پیشرفت در عرصه های مختلف به ویژه دفاعی و نظامی شده است
کد خبر: ۵۱۲۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰ - 23March 2022

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، سرهنگ «حمید کانتوری»، رزمنده دوران دفاع مقدس و راوی کاروان راهیان نور، در منطقه عملیاتی طلاییه در جمع زائرین شهر شریفیه شهرستان البرز قزوین که امروز وارد این مناطق شدند با اشاره به علت تحمیل شدن جنگ بر ملت ایران اظهار داشت: جنگ در دل دفاع مقدس است. ۴ گونه جنگ در دنیا داریم. جنگ سخت که با استفاده از ادوات و امکانات نظامی است. جنگ سوریه، قائله کومله و اختلافات قومی در ابتدای انقلاب و فتنه ۸۸ در تهران از موارد جنگ نیمه سخت بشمار می‌رود. تسخیر فکر و فرهنگ یک ملت به صورت نامحسوس و توسط رسانه، ماهواره و ابزارهای ارتباط جمعی بسترساز جنگ نرم است.

حمید کانتوری در ادامه افزود: اگر ادوات و اهداف این جنگ را نشناسیم و مورد هدف قرار بگیریم و کشته شویم، شهید محسوب نمی‌شویم. جنگ نرم بعد از جنگ سخت ایجاد شد و مقابله با آن، بسیار مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفته است. در جنگ شناختی، اعتقادات و مذهب مورد هدف دشمن قرار می‌گیرد. 

راوی دفاع مقدس در پاسخ به چرایی جنگ تحمیلی اذعان کرد: جنگ تحمیلی با هدف تحقق شعار نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی و استقلال، آزادی جمهوری اسلامی و جلوگیری از سلطه دو قدرت جهانی شکل گرفت. این تفکر در مکتب امام خمینی ایجاد شد. تفکر عده‌ای در جامعه امروز، اتکا به توان و قدرت غرب است که مشکلات ما نشات گرفته از همین تفکر است.

کانتوری یادآور شد: امروز به قدمگاه شهدایی می‌رویم که با هدفی والا جان خود را فدا کردند. قطعا تفکر شهدایی موجب پیشرفت در عرصه های مختلف به ویژه دفاعی و نظامی شده است و این توفیقات در مکتب شهدا ایجاد شد.

وی خاطرنشان کرد: امروز در حیطه نظامی شاهد تولیداتی در بحث پلاسما با برد هدف‌گیری و پرتاپ سی تا پنجاه هزار کیلومتر هستیم که هنوز کشورهای پیشرفته دنیا موفق به دستیابی آن نشدند. همچنین تکنولوژی موشک که بسیار پیچیده است و ایران در این زمینه به عرصه های بسیار بالایی دست یافته، منشا گرفته از همان شعار نه شرقی، نه غربی است.

حمید کانتوری متذکر شد: امروز نه تنها قدرت اول منطقه بلکه تبدیل به قدرت برتر جهان در صنعت دفاعی کشور شده ایم. مهمترین عامل این پیشرفت در ارتقاء سطح صنعت دفاعی کشور اعتقادات دینی و انقلابی بودن ما است که توانسته‌ایم با دست خالی مقابل دشمن تا دندان مسلح بایستیم. تاکتیک عملیات آبی و خاکی که در هیچ جای جهان سابقه نداشته را در دفاع مقدس و در عملیات والفجر هشت انجام دادیم که این‌ها نشات گرفته از تفکر معنوی و الهی است. 

راوی دفاع مقدس در پایان تصریح کرد: ما زمینه پیشرفت در تمامی عرصه‌ها را داریم. کشوری که می‌تواند موشک نقطه زن بسازد قطعا در طراحی و ساخت خودرو موفق است. فقط باید در زمینه شناخت و به کارگیری ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشورمان به باور قوی و مطمئن برسیم.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار