ما مقاوم هستیم/ راوی دفاع مقدس تشریح کرد؛

«حسن باقری» و «مجید بقایی» چگونه به شهادت رسیدند؟

سرداران «حسن باقری» و «مجید بقایی» از جمله فرماندهان جوان دفاع مقدس هستند که پس از مجاهدت‌های فراوان در جبهه‌ها، در کنار هم به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۵۱۳۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۰ - 29March 2022

نحوه شهادت «حسن باقری» و «مجید بقایی»گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس: دفاع مقدس فرصتی برای بروز استعدادهای جوانان این مرز و بوم بود. این فرماندهان جوان توانستند هشت سال جنگی را مدیریت کنند که در مقابل جمهوری اسلامی ایران، نه فقط ارتش یک کشور، بلکه ارتشی قرار گرفته بود که ابرقدرت‌های جهان از آن حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کردند.

بسیاری از فرماندهان نخبه و جوان دوران هشت سال دفاع مقدس، با وجود این‌که در هیچ دانشگاه نظامی تحصیل نکرده بودند، با بهره‌گیری از استعدادها و توانایی‌های خود و همچنین توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار (ع)، توانستند کارهای بزرگی را برای شکست ارتش مجهز بعث عراق انجام دهند که سرداران «حسن باقری» و «مجید بقایی» از جمله این فرماندهان جوان هستند که پس از مجاهدت‌های فراوان در جبهه‌ها، در کنار هم به شهادت رسیدند.

سرهنگ پاسدار «علی ظهیری» راوی دفاع مقدس، در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس اعزامی به راهیان‌نور، به‌صورت اجمالی، بیان نحوه شهادت این دو فرمانده جوان دوران دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: قبل از عملیات «والفجر مقدماتی»، فرماندهان سپاه با حضرت امام خمینی (ره) دیدار داشتند؛ اما «حسن باقری» می‌گوید که من مقداری از کارهایم عقب افتاده است؛ بنابراین از محسن رضایی اجازه گرفت تا بماند و کارهای عقب‌افتاده خود را انجام دهد و  تأکید کرد که شما وقتی به خدمت حضرت امام (ره) رسیدید، سلام من را به ایشان برسانید؛ سپس از «مجید بقایی» هم خواست تا او را همراهی کند.

وی افزود: «حسن باقری» به‌همراه «مجید بقایی» و تعدادی دیگر، فردای آن‌روز به منظقه عملیاتی «والفجر مقدماتی» واقع در «فکه» رفتند. وقتی آن‌ها در این منطقه حضور داشتند، عراق متوجه تحرکاتی شد؛ لذا شروع به هدف قرار دادن منطقه کرد. در همین حال، «حسن باقری» گفت که از این‌جا برویم، دشمن متوجه شده است؛ البته این موضوع به‌معنای آن نبود که دشمن از حضور «حسن باقری» در این منطقه آگاه شده، بلکه متوجه ترددها و تحرکاتی شده بود.

«ظهیری» خاطرنشان کرد: وقتی این افراد درحال جمع کردن کالک‌های عملیاتی و... بودند و می‌خواستند از سنگر خارج شوند، یک گلوله توپ دشمن به سنگر اصابت کرد و «حسن باقری» و «مجید بقایی» به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار