سخنگوی ناجا در نشست خبری:

سارق 5 میلیارد تومانی یکی از بانک های البرز دستگیر شد/خبر کشته شدن دو سارق توسط پلیس صحت ندارد

سخنگوی نیروی انتظامی گفت:پلیس استان البرز پس از بررسی ها متوجه شد یکی از کاربران بانک با ایجاد یک حساب صوری در شعبه و هم دستی چند نفر دیگر این کلاهبرداری را انجام داده است.
کد خبر: ۵۱۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶ - 16August 2015

سارق 5 میلیارد تومانی یکی از بانک های البرز دستگیر شد/خبر کشته شدن دو سارق توسط پلیس صحت ندارد

به گزارش خبرنگار انتظامی دفاع پرس، سردار "سعید منتظرالمهدی" معاون اجتماعی نیروی انتظامی در سومین نشست خبری خود در خصوص افرادی که در فضاهای مجازی شایعه پراکنی می کنند اظهار داشت: خبر کشته شدن دو سارق توسط پلیس صحت ندارد.

سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به انتشار شایعه اخیرا مبنی بر کشته شدن دو سارق توسط پلیس در شمال غرب پایتخت تصریح کرد: در این زمینه از پلیس پایتخت سوالاتی پرسیده شده است  که اعلام کردند این موضوع صحت ندارد و شایعه است.

منتظرالمهدی ادامه داد: شایعه جرم تلقی می شود و بر اساس ماده 698 قانون مجازات اسلامی و ماده 18 جرایم رایانه ای، هر فردی که ماجرای کذب برای تشویش اذهان عمومی و گمراه کردن دیگران انتشار دهد، علاوه بر حبس ملزم به پرداخت جریمه نقدی است.این افراد به شدت از مشکلات روحی و روانی رنج می برند و به دنبال فرصتی هستند که در کانون توجه دیگران قرار بگیرند و به راحتی افراد عادی جامعه را مهیج می کنند و این افراد از روی ناآگاهی به انتشار اخباری که شایعه ای بیش نیستند کمک می کند.

سخنگوی ناجا در خصوص دو پرونده سرقت در مشهد تشریح کرد: تمام سارقانی که این مدت در مشهد سرقت می کرده اند دستگیر شده و به مراجع قضایی تحویل داده شده است. در یکی از این سرقت ها سارق کلید موتور خود را در بانک روی زمین جای می گذارد و وقتی از بانک خارج می شود متوجه این موضوع می شود. یک نفر در بانک به او می گوید کلید شما اینجاست. لحظه به لحظه برای پلیس در خصوص رسیدن به مجرمین حیاتی است مردم ما باید بدانند اگر مانعی برای این افراد نمی توانند ایجاد کنند مورد تسهیلات آنها نیز واقع نشوند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه از هفت میلیون خودرو در پایتخت 3.5 میلیون موتورسیکلت در تهران وجود دارد، گفت: هر موتورسیکلت شش برابر خودرو معمولی آلودگی ایجاد می کند، بر این اساس 3.5 میلیون موتورسیکلت به اندازه 21 میلیون خودرو آلودگی ایجاد می کند.

وی ادامه داد: موتور سواران باید ضمن رعایت حال شهروندان، قوانین را نیز اجرا کنند، هر چند در منطقه 12 شهرداری تهران پلیس راهنمایی و رانندگی طرحی را مبنی بر ساماندهی مقررات و نحوه تردد موتورسیکلت ها اجرا کرده است.

سخنگوی ناجا افزود: به اذعان رییس راهور تهران بزرگ، با اجرای این طرح 80 درصد مشکلات در این محدوده با افزایش آموزش همگانی و ارتقای فرهنگ راهنمایی و رانندگی حل شده است.

سردار منتظرالمهدی ادامه داد: فردی 55 ساله طلاساز برای انتقال 4 کیلو طلا به راحتی این مقدار روی صندلی خود می گذارد و این امر کار را برای سارقین موتورسوار راحت می کند. این راکبین موتورسوار دستگیر می شوند و در ردپای اول شناسایی پلیس شاگرد این مرد که 16 سال در آن طلاسازی کار می کرد یکی از مولفه تاثیرگذار در این سرقت شناخته شده است.

سخنگوی ناجا سه مولفه اثرگذار در سرقت را سرعت، سهولت و فرصت نام برد و اذعان کرد سارقین فقط سرعت دارند. فرصت و سهولت را ما در اختیار آن ها قرار می دهیم. اگر فرصت و سهولت را از سارقین بگیریم دو/سوم سرقت را پیشگیری کرده ایم.

وی در رابطه با سؤالی در رابطه با فیلتر شدن تلگرام نیز گفت: فیلتر شدن تلگرام و هرگونه تصمیم درخصوص فعالیت این اپلیکیشنها در حوزه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه حوزه قضائیه است که 11 عضو حقوقی و 2 عضو حقیقی دارد که نیروی انتظامی یکی از اعضای تأثیرگذار آن است و تاکنون هیچگونه تصمیمی از آنجا به نیروی انتظامی ابلاغ نشده است.

وی در خصوص کلاهبرداری حدود 5 میلیارد تومانی از حساب کاربرانی که در یک بانک از استان البرز صورت گرفته بود توضیح داد: پلیس استان البرز پس از بررسی ها متوجه شد یکی از کاربران بانک با ایجاد یک حساب صوری در شعبه و هم دستی چند نفر دیگر این مبلغ سرقت را انجام داده است.

سخنگوی ناجا با بیان این مطلب که شایعه انفجار بمب در کتاب فروشی در ارومیه  صحت نداشت، اظهار کرد: بمب نبوده است یک نارنجک بود که فردی به همدستی فرزندان و دوستان خود به دلیل خلای که از یک فرد کتابفروش داشته است این نارنجک را منفجر کرد که بعد از رسیدگی به این پرونده دو پرونده قتل دیگر که توسط همین فرد اتفاق افتاده بود شناسایی شد.

معاون اجتماعی ناجا در خصوص حضور خانم ها در مشاغل مختلف اظهار کرد: این موضوع را قانون گذار مشخص می کند.

وی به  افرادی که از مانتو فروشی ها، مانتوهای شیشه ای میخرند، توصیه کرد،  این افراد اگر می خواهند از این مانتوها استفاده کنند باید از مغازه های مجلسی فروشی خرید کنند و مغازه های که این مانتوها را عرضه می کنند از طریق اصناف این مجموعه با همکاری پلیس برخورد خواهند شد.

سردار منتظرالمهدی در خصوص جریمه خانم های بدحجاب در خودرو اظهار کرد: این جریمه شامل حال صاحب خودرو و راننده می شود و در حال حاضر در مجلس مطرح شده اما هنوز به ما چیزی در این خصوص ابلاغ نشده است.

سخنگوی ناجا در مورد فعالیت سایت های همسریابی مجاز نیز تاکید کرد: هیچ سایت همسریابی مجازی وجود ندارد فقط یک سایت همسرگزینی که متعلق به سایت تبیان است وجود دارد و افراد باید بسیار مراقب نقشه های شوم کلاهبرداران در این حوزه باشند. همان طور که مشاهده کردید اخیرا شاهد دستگیری مجرمی بودیم که با استفاده از اطلاعات خانم های جوان مبادرت به اخاذی از آنها می نمود. این شخص دستگیر شد.

سردار منتظرالمهدی در خصوص شایعه تخریب مسجد اهل سنت در شمال غرب تهران پاسخ داد: این مکان مسجد نبوده و ساختمان چهار طبقه ای بوده که تغییر کار داده است و شهرداری موظف است در این خصوص اعمال قانون کند. افرادی که در آنجا حضور داشتند مامورین سدمعبر بوده و هیچ ارتباطی به نیروهای پلیس نداشتند.

سخنگوی ناجا با بیان این که هر کنسرتی برای این که  مجوز اجرا داشته باشد باید درابتدا از وزارت ارشاد مجوز گرفته باشد ادامه داد: و علاوه بر آن اداره اماکن ناجا نیز باید تحسین مجوز آن را صادر کرده باشد که البته ما توافقات خوبی را با وزارت ارشاد در این خصوص داشته ایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها