وزیری که ماشینش را برای کمک به نیازمندان فروخت

مادر شهید «موسی کلانتری» در خاطره‌ای از بخشش اموال به نیازمندان توسط این شهید والامقام گفته است: موقعی که وزیر بود، ماشین بیوکش را فروخته و پیکان خرید؛ پرسیدم مادر ماشینت را چکار کردی؟ گفت با پیکان هم می‌شود رفت و آمد کرد، ولی بنده خدایی می‌خواست دخترش را شوهر دهد، پول نداشت.
کد خبر: ۵۱۳۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵ - 26March 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، یکی از شهدای سرافراز آذربایجان شرقی در جریان واقعه هفتم تیر، شهید «موسی کلانتری» وزیر وقت راه و ترابری است. بنا به روایت بسیاری از نزدیکان این شهید والامقام، وی علی‌رغم اینکه به دلیل تمول پدر و نیز فعالیت‌های مهندسی خود از وضعیت مالی خوبی برخوردار بود، اما زندگی ساده‌ای اختیار کرده بود؛ به نحوی که حتی در هنگام انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادتش، کفش‌هایی مندرس به پا داشت.

«کبری اسفندی» مادر شهید «کلانتری» نمونه‌ای از ساده‌زیستی و بخشش اموال به دیگران توسط این شهید والامقام را روایت کرده است:

قبل از انقلاب که دانشگاهیان در اعتصاب بودند، به علت نگرفتن حقوق، مستأصل می‌شوند. آن زمان «موسی» شرکت راه‌سازی و ماشین‌آلات گران‌قیمتی داشت که پول بخشی از آن‌ها را من و پدرش داده بودیم و در سود شرکت سهیم بودیم. روزی دیدیم که رفته و همه ماشین‌آلات را فروخته و حقوق دانشگاهیان را پرداخت نموده تا اعتصاب را نشکنند. در جواب من و پدرش هم گفت که برایمان باقیات الصالحات خریده. یک‌بار هم آمد به من و خواهرانش گفت هرچه طلا داریم بدهیم، برای حساب ۱۰۰ امام. می‌گفت ما بدون گردن‌بند و دست‌بند می‌توانیم زندگی را سر کنیم، ولی بی‌سرپناه‌ها بدون خانه نمی‌توانند. آخر هم طلاها را داد به خواهرش که همراه با یکی از همسایگان نزد امام (ره) در قم ببرد. موقعی هم که وزیر بود، ماشین بیوکش را فروخته و پیکان خرید؛ پرسیدم مادر ماشینت را چکار کردی؟ گفت با پیکان هم می‌شود رفت و آمد کرد ولی بنده خدایی می‌خواست دخترش را شوهر دهد پول نداشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار