همزمان با آغاز هشتمین سال جنگ یمن صورت گرفت؛

تظاهرات گسترده مردم یمن در «صعده»

مردم یمن همزمان با آغاز هشتمین سال جنگ علیه این کشور، امروز تظاهرات گسترده‌ای را در استان «صعده» برگزار کردند.
کد خبر: ۵۱۳۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳ - 26March 2022

مردم یمن در «صعده» تظاهرات گسترده برپا کردندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المسیره، مردم یمن امروز (شنبه) تظاهرات گسترده‌ای را در استان «صعده» برگزار کردند. این تظاهرات همزمان با ورود به هشتمین سال جنگ یمن برگزار می‌شود.

یمنی‌ها با سَر دادن شعار‌هایی در جریان تظاهرات مذکور، از سلسله دستاورد‌های ارتش و کمیته‌های مردمی در نبرد با متجاوزان تمجید کردند.

آن‌ها همچنین اعلام کردند که در ادامه نبرد نیز از مقاومت یمن حمایت می‌کنند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات در ادامه با سر دادن شعار‌هایی علیه عربستان سعودی و ائتلاف تحت سرکردگی آن، خواستار توقف هرچه سریع تجاوز نظامی و لغو محاصره همه جانبه علیه کشورشان شدند.

تظاهرات‌کنندگان همچنین شعار‌هایی را علیه ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی سر دادند.

۲۵ مارس سال ۲۰۱۵ (۶ فروردین ۱۳۹۴) تاریخی است که هیچ‌گاه از اذهان یمنی‌ها پاک نخواهد شد. درست در چنین روزی، عربستان سعودی با تشکیل ائتلافی تحت عنوان «عاصفة الحزم» (طوفان قاطعیت) جنگ تجاوزکارانه خود علیه مردم بیگناه یمن را کلید زد. سعودی‌ها از همان ابتدا مدعی شدند که هدف اصلی از مداخله نظامی در یمن، بازگرداندن مشروعیت به این کشور است!

یکی از مهم‌ترین اهداف سعودی‌ها و متحدانشان در یمن، نابود ساختن مقاومت در این کشور و یا حداقل خلع سلاح آن بود. هدف دیگری که سعودی‌ها از رهگذر تجاوز نظامی به یمن دنبال می‌کردند، بازگرداندن «عبد ربه منصور هادی» به کرسی قدرت بود. در همین حال، از غارت منابع نفتی و گازی در جنوب یمن نیز می‌توان به عنوان یکی دیگر از اهداف عربستان برای تجاوز نظامی به یمن یاد کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها