ما مقاوم هستیم/

ادای احترام سرلشکر باقری به مقام شامخ شهید «سبحانی» + تصاویر

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز در یادمان شهید «سبحانی» حضور یافت و با قرائت فاتحه به مقام شامخ این شهید شاخص نیروی انتظامی ادای احترام کرد.
کد خبر: ۵۱۳۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵ - 27March 2022

به گزارش خبرنگار دفا‌ع‌پرس از اهواز، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح  امروز (یکشنبه) در یادمان شهید «محمدرضا سبحانی» واقع در شهر سوسنگرد حضور یافت و ضمن دیدار با خانواده این شهید، با قرائت فاتحه به مقام شامخ این شهید شاخص نیروی انتظامی ادای احترام کرد.

سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار «احمد خادم سیدالشهدا» فرمانده قرارگاه جنوب غرب کربلا، سردار «نادر ادیبی» دبیر ستاد مرکزی راهیان نور و سردار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، سرلشکر باقری را در این سفر همراهی کردند.

بازدید از مناطق عملیاتی، یادمان‌های دفاع مقدس و حضور در جمع زائران راهیان نور از اهداف سفر دو روزه رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح به خوزستان است.

سرلشکر باقری روز گذشته (شنبه) به‌منظور بازدید از مناطق عملیاتی جنوب و حضور در جمع راهیان نور به استان خوزستان سفر کرد.

بنابراین گزارش، یادمان شهید سبحانی در محله سبحانیه شهر سوسنگرد واقع شده و محل دفن شهید «محمدرضا سبحانی» از سربازان ژاندارمری سابق است. در سال ۵۹ و با آغاز جنگ تحمیلی، این شهید که در حال خدمت در این منطقه بوده به تنهایی و با یک اسلحه معمولی مقابل ارتش دشمن ایستادگی می‌کند. گفته می‌شود که وی سه روز در مقابل نیرو‌های رژیم بعثی عراق مقاومت کرده بود.

سرانجام مزدوران بعثی، این سرباز دلیر را که به سختی مجروح شده بود، به درخت نخل بسته و شکنجه دادند و سپس وی را زنده زنده در آتش سوزاندند. پیکر مطهر وی چند روز به همان حالت به درخت بسته بوده که بعد از آن، برادر شهید همراه مردم دیگر شبانه و مخفیانه وارد شهر شده و او را از درخت باز می‌کنند و در این محل به خاک می‌سپارند.

ادای احترام سرلشکر باقری به یادمان شهید سبحانی + تصاویر

ادای احترام سرلشکر باقری به یادمان شهید سبحانی + تصاویر

ادای احترام سرلشکر باقری به یادمان شهید سبحانی + تصاویر

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار