ما مقاوم هستیم/ فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) قزوین:

ایثار و خودباوری دستاورد فرهنگی دفاع مقدس است

سردار «آتانی» در بازدید از مناطق عملیاتی جنوب کشور گفت: ایثار و خودباوری از دستاوردهای بزرگ فرهنگی دفاع مقدس است.
کد خبر: ۵۱۳۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱ - 28March 2022

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، سردار «رستمعلی رفیعی آتانی» روز گذشته (یکشنبه) در بازدید از مناطق عملیاتی در جنوب کشور، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس اظهار داشت: آنچه که برای آرامش دلها نیاز داریم، اتفاقاتی است که در این مناطق با مردان حماسه‌آفرین رخ داده است. ما نگران خاکریزها، سنگرها و میادین مین نیستیم؛ بلکه نیازمند ترویج فرهنگ، همدلی، عمل موفق رزمندگان اسلام هستیم که با ایستادگی این حماسه بزرگ را در دل تاریخ ثبت کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: فرزندان معنوی امام خمینی (ره) در دوران پر افتخار دفاع مقدس، با هدایت معنوی امام راحل برای دفاع از انقلاب پای کار آمده بودند.  روحیه اعتقاد، باورپذیری و انگیزه برای صیانت از آرمانهای انقلاب در جبهه ها شکل گرفت.

آتانی افزود: هیچ مانعی نتوانست حرکت الهی ملت و امام را متوقف کند، حتی موانعی پدافندی دشمن که به ظاهر در این مکان مانده در برابر مردان حماسه ساز اسلام نتوانستند مانع پیروزی آنان شوند.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) اظهار داشت: از میادین سختی که در تاریخ دفاع مقدس و در جبهه ها وجود داشت، عبور کردیم. بزرگ‌ترین درس از دفاع مقدس در شرایط حساس امروز کشور رجوع به گذشته‌ای است که با عزم راسخ و پولادین ناممکن ها را ممکن کردیم. دومین دستاورد دفاع مقدس که امروز به وجود آن احتیاج داریم، باور به دارایی‌‌ ها و ظرفیت‌های کشور است.

آتانی افزود: با همین ظرفیت و دارایی‌ها جنگ را پیش بردیم و امروز می‌توانیم برای رشد و تعالی کشور به پیش برویم. دستاورد دیگر دفاع مقدس مدیریت جهادی و حضور جوانان بود. میانگین سنی نسلی که همسو با فرماندهان جوانشان در جنگ شرکت کردند، چقدر بود؟ باور به جوانان را از مصاحبه‌ها و همایش ها بیرون بکشیم و به آنها فرصت و میدان عمل بدهیم تا دوباره گره‌گشایی کنند و قله های پیشروی ملت بزرگ را فتح کنند.

وی تصریح کرد: دستاورد دیگر، پیشبرد همراه با پیروزی جنگ با اتکا به توان داخلی و در سایه توکل الهی بود و نگاه به غرب و شرق در خارج از مرزهای ایران اسلامی وجود نداشت و در تعاملات بین المللی و در حد قوانین تا جایی می‌پذیریم که عزت و اقتدارمان حفظ شده باشد. دستان زیادی در این مناطق قطع شد تا به دستان دشمنان خود اعتماد نکنیم.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) در پایان گفت: فرهنگ جهاد و شهادت در منطقه روح بلند انسانها را صیقل می داد و در دفاع مقدس نبوغ جوانان بروز و ظهور کرد که دنیا را متعجب ساخت. شهدا را یاد کنیم تا مسیر و چراغ هدایت ما باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار