روسیه از سرنگونی ۵ جنگنده اوکراین خبر داد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیرو‌های این کشور طی روز گذشته، ۱۹ پهپاد و پنج جنگنده اوکراین را سرنگون کرده‌اند.
کد خبر: ۵۱۳۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶ - 28March 2022

روسیه از سرنگونی ۵ جنگنده اوکراین طی روز گذشته خبر دادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت دفاع روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد که نیرو‌های این کشور طی روز گذشته، ۳۶ هدف نظامی اوکراینی را مورد اصابت قرار داده و ۱۹ پهپاد را سرنگون کرده‌اند.

در بیانیه رسمی وزارت دفاع روسیه آمده که این کشور طی ۲۴ ساعت گذشته پنج هواپیمای جنگی اوکراینی را منهدم کرده که شامل چهار جت سوخو «سو-۲۴» و یک جنگنده سوخو «سو-۲۷» بوده است.

بنابر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزرات دفاع روسیه اعلام کرد: «سیستم‌های هوانوردی و پدافند هوایی نیرو‌های هوافضای روسیه طی روز گذشته چهار فروند هواپیمای سو-۲۴ نیروی هوایی اوکراین را بر فراز منطقه چرنیگوف سرنگون کردند که دو فروند از آن‌ها در نزدیکی شهرک رپکا و دو فروند دیگر در نزدیکی گورودنیا، یک جنگنده سو-۲۷ هم در نزدیکی کراماتورسک، منطقه دونتسک، سرنگون شد.»

وی همچنین خاطرنشان کرد که نیرو‌های روسی پنج راکت اسمرچ را در منطقه خرسون سرنگون کردند.

از آغاز عملیات ویژه، نیرو‌های روسیه در مجموع ۳۰۳ پهپاد اوکراینی، هزار و ۷۱۳ تانک، ۱۷۰ موشک‌انداز و هزار و ۵۵۷ خودروی نظامی را از بین برده‌اند.

عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین ۲۴ فوریه (پنجم اسفند) پس از درخواست جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک که از جنگ هشت ساله کی‌یف علیه خود رنج می‌برند، آغاز شد. وزارت دفاع روسیه تاکید دارد که این عملیات فقط زیرساخت‌های نظامی اوکراین را هدف قرار می‌دهد و مسکو قصد اشغال اوکراین را ندارد. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هدف از آن را حفاظت از مردم منطقه دونباس و غیرنظامی کردن و غیرنازی ساختن اوکراین اعلام کرده است.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار