مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

جهاد تبیین برای همه «واجب عینی» است

حجت‌الاسلام «جعفرزاده» گفت: جهاد تبیین برای همه واجب عینی است و همه مردم موظف و ملزم به ترویج جهاد تبیین در جامعه هستند.
کد خبر: ۵۱۳۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰ - 28March 2022

جهاد تبیین برای همه واجب عینی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، حجت‌الاسلام «قاسم جعفرزاده» مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ظهر امروز (دوشنبه) در همایش طلایه‌داران تبلیغ درخلخال اظهار داشت: وجود هیأت امنا، کانون‌های فرهنگی و هنری، هیأت‌های مذهبی و تشکل‌های مردمی مختلف موجب شده تا بسیاری از مساجد، بی‌صاحب باشند و از دور فعالیت‌های تبلیغ دینی خارج شوند. 

وی افزود: پس از دو سال محدودیت‌های کرونایی، ظرفیت تمام مساجد این استان برای تبلبغ دین و دستیابی به اهداف جهاد تبیین در سال ۱۴۰۱ بکار گرفته می‌شود؛ زیرا تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و جهاد تبیین ضرورت مهم جامعه کنونی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ادامه داد: بحث فرهنگی در رأس امور کشور بوده و زمینه و بستر فعالیت‌های فرهنگی در بیانیه گام دوم انقلاب در کلام رهبر معظم انقلاب به وضوح بیان شده است.

جعفرزاده از اجرای طرح تعالی و تحول مساجد خبرداد و گفت: در ماه مبارک رمضان هیچ مسجدی بدون روحانی نخواهد بود و از همه ظرفیت روحانیون مستقر و طرح هجرت برای حضور در مساجد شهری و روستایی استفاده خواهد شد.

وی همچنین از ماه رمضان به عنوان فرصتی مغتنم برای گسترش تبلیغ دین یاد کرد و افزود: استفاده حداکثری از ظرفیت مساجد و بکارگیری روحانیون مستقر و طرح هجرت در تمام مناطق استان در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل خاطرنشان کرد: انتظار از روحانیون استان اردبیل استفاده حداکثری از بستر فضای مجازی و رسانه‌ای در کنار حضور فیزیکی و تبلیغ دینی بصورت حضوری در مساجد برای جبران کوتاهی‌های دوران اوج کرونا است.

وی آماده‌سازی ادارات و نهادهای اجرایی برای خدمتگزاری بهینه به مردم را از الزامات جهاد تبیین برشمرد و افزود: بیان اهمیت جهاد تبیین تأثیر بسیاری در ارتقای بصیرت و روشنگری  جامعه داشته و رهبر معظم انقلاب اسلامی تمام موارد را در این‌خصوص به روشنی بیان کردند.

حجت الاسلام جعفرزاده جهاد تبیین را واجب عینی برای همگان عنوان کرد و گفت: همه مردم موظف و ملزم به ترویج جهاد تبیین در جامعه هستند تا در این‌خصوص افراد جامعه به‌ویژه نوجوانان و جوانان را با دستاوردهای انقلاب و ارزش‌های ایرانی، اسلامی آشنا کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار