با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری

جشن‌های دهه کرامت در حرم کریمه اهل بیت(س) آغاز شد

جشن‌های دهه کرامت در قم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری صبح امروز در حرم کریمه اهل بیت(س) آغاز شد.
کد خبر: ۵۱۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۸ - 16August 2015

جشن‌های دهه کرامت در حرم کریمه اهل بیت(س) آغاز شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس از قم، همزمان با حلول ماه ذی القعده و سالروز میلاد کریمه اهل بیت(س) حضرت فاطمه معصومه(س) مراسم خطبه خوانی و ویژه برنامه آغاز جشن های دهه کرامت در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.

در این مراسم معنوی که با حضور شخصیت های عالی رتبه استانی و کشوری و فرماندهان نیروهای مسلح برگزار گردید، ابتدا حجت الاسلام سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و امام جمعه قم طی سخنانی با خیر مقدم به میهمانان، زائران، مجاوران و خادمان، وجود مرقد مطهر کریمه اهل بیت(س) را در قم باعث حیات طیبه این شهر خواند.

سپس حجت الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری به ایراد سخن پرداخت، وی در ابتدای سخن با اشاره به کسب اجازه خود از مقام معظم رهبری برای شرکت در این مراسم گفت: ایشان فرمودند به خواهران و برادران سلام برسانید.

وی سپس با بیان اهمیت وحدت در جهان اسلام گفت: مشکلات امروز جامعه مسلمانان از نبود وحدت و اتحاد است.

سخنرانی جعفری مدیر عامل بنیاد فرهنگی هنری امام رضا(ع) نیز بخش دیگری از این مراسم بود.

در ابتدای این مراسم، سید جواد حسینی از قاربان بین المللی خراسان رضوی با صوت دلنشین خود آیات نورانی از کلام الله مجید تلاوت کرد. اجرای دو تواشیح توسط گروه معراج، مداحی با نوای حاج احمد واعظی، خطبه خطبه خوانی و همچنین اهداء شاخه های گل به ضریح مطهر بانو کریمه اهل بیت(س) از بخش های دیگر این مراسم بود.

آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران، نمایندگان بیوت مراجع عظام، رییس مجلس شورای اسلامی، فرماندهان نظامی و انتظامی استان، نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، خادمان حرم رضوی، مسجد مقدس جمکران، حرم شاهچراغ و تنی چند از مسئولان عالی رتبه از جمله میهمانان شرکت کننده در مراسم بودند.

اول تا یازدهم ذی القعده مصادف با زادروز حضرت معصومه(س) و میلاد امام رضا(ع) به عنوان دهه کرامت نامیده شده و در سراسر کشور و نقاطی از جهان جشنهای باشکوهی برگزار می شود.

اتتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها