مادر شهید «حسن باقری»: به یاد ندارم نماز پسرم قضا شده باشد

مادر سردار شهید «حسن باقری» خاطره‌ای از تقیّد این شهید والامقام به اقامه نماز روایت کرده است.
کد خبر: ۵۱۳۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴ - 29March 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، سردار شهید «غلامحسین افشردی» مشهور به «حسن باقری» از فرماندهان رشید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که نقش مهمی در طراحی، شناسایی و فرماندهی عملیات‌های بزرگی نظیر فتح‌المبین، رمضان، بیت‌المقدس و طریق‌القدس ایفا کرد و نهایتاً در ۹ بهمن سال ۱۳۶۱ در آستانه عملیات والفجر مقدماتی، حین شناسایی و رصد دشمن به شهادت رسید.

«کبری افشردی بهروز» مادر این شهید والامقام (که اهل تبریز است)، درباره ولادت و تقیّد وی به اقامه نماز در طول حیاتش چنین روایت کرده است:

۲۴ ساله بودم که غلامحسین را باردار شدم؛ در هفت ماهگی، در بیمارستان زنان بستری شدم. چند روز بعد، سوم شعبان و تولد امام حسین (ع) بود که غلامحسین به دنیا آمد؛ ۲۵ اسفند ۱۳۳۴. بعد از آن تقریباً تمام تعطیلات را با بچه‌ها می‌رفتیم تبریز.

غلامحسین تقریباً از ۱۵ سالگی همیشه وضو داشت و نمازش را به جماعت و در مسجد می‌خواند. یک‌بار موقع غروب آفتاب با هم جایی می‌رفتیم و غلامحسین داشت رانندگی می‌کرد، صدای اذان را که شنید، مسیرش را عوض کرد و نزدیک مسجدی نگه داشت. نماز را خواندیم و دوباره راه افتادیم. به یاد ندارم نماز پسرم قضا شده باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار