مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران:

بیش از ۳ میلیون مسافر نوروزی زائر امامزادگان مازندران شدند

حجت‌الاسلام «حیدری‌جناسمی» گفت: سه میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر در ایام عید نوروز زائر آستان مقدس امامزادگان مازندران شدند.
کد خبر: ۵۱۳۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷ - 29March 2022

طرح آرامش بهاری در ۱۴۰ امامزاده مازندران برگزار می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، حجت‌الاسلام «ابراهیم حیدری‌ جناسمی» مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سال‌ نو و برقراری سفر‌های نوروزی در استان اظهار داشت: طرح آرامش بهاری پس از دو سال وقفه به علت شیوع ویروس کرونا در ایام عید نوروزی امسال در مازندران اجرا شد.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی و طرح «آرامش بهاری» در ۱۴۰ امامزاده و بقاع متبرکه مازندران، افزود: مابقی امامزادگان مازندران نیز در این ایام میزبان زائران و مسافران نوروزی هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه ۵۰ مبلّغ اعزامی و ۸۵ روحانی مستقر در طرح آرامش بهاری حضور دارند، تصریح کرد: ۴۰ خیمه معرفت در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری مازندران برپا شد که فعالیت‌های فرهنگی در آن به اجرا درآمده است.

حیدری از وجود ۷۰۰ سوئیت، زائرسرا و اتاق در امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران خبر داد و گفت: اکثر این‌ها جزو زائرسرا هستند که در طول سال به‌خصوص ایام نوروز زائران و مسافران در آن اسکان می‌یابند.

وی با بیان اینکه از ۲۹ اسفند سال گذشته تا هشتم فروردین امسال ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر به زیارت آستان مقدس امامزادگان مازندران تشرف یافتند، افزود: در همین مدت حدود پنج هزار نفر در سوئیت‌ها، زائرسرا‌ها و اتاق‌های بقاع متبرکه مازندران اسکان یافتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: در مراسم لحظه تحویل سال‌ نو حدود ۸۰۰ هزار نفر در جوار آستان مقدس امامزادگان مازندران حضور یافتند.

حیدری خاطرنشان کرد: در هفته ابتدایی سال جدید با توجه به برودت هوا و دستور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه مبنی بر فراهم کردن اسکان مسافران در بقاع متبرکه و مساجد، تمامی اماکن مذهبی بین راهی استان آماده اسکان مسافران نوروزی بودند.

وی عنوان کرد: برای روز طبیعت نیز تمامی اماکن مذهبی که در فضای جنگلی قرار دارند و یا دارای فضای مناسب هستند، آماده پذیرایی و استقبال از مسافران و زائران هستند. از مسافران درخواست می‌شود در محیط‌های جنگلی بقاع متبرکه که اقدام به روشن کردن آتش کردند، پس از پایان سفر حتماً از خاموش شدن آتش اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار