ما مقاوم هستیم/ معاون روابط عمومی و سخنگوی سپاه کربلا:

«جشنواره رسانه در راهیان نور» در مازندران برگزار می‌شود

سرهنگ «ابراهیمی گتابی» از برگزاری «جشنواره رسانه در راهیان نور» توسط سپاه کربلای مازندران خبر داد.
کد خبر: ۵۱۳۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱ - 30March 2022

«جشنواره رسانه در راهیان نور» در مازندران برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سرهنگ «علی ابراهیمی گتابی» معاون روابط عمومی و سخنگوی سپاه کربلا در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات رسانه‌ای قرارگاه شهید کابلی و با بیان اینکه حیات و عزت ملت ایران اسلامی بسته به فرهنگ ایثار و شهادت است، اظهار داشت: این فرهنگ به عنوان مجموعه باور‌ها و ارزش‌های ناب انقلاب اسلامی این قابلیت را دارد که از نسلی به نسل دیگر انتقال و پدیده‌ها و بستر‌های رشد و پیشرفت جامعه را در همه زمینه‌ها بوجود آورد.

وی افزود: بار‌ها تاکید شده است که بدون رسانه نمی‌توان در ترویج این فرهنگ عظیم که حیات یک کشور به آن گره خورده است، را نادیده گرفت؛ از همین رو نقش رسانه در ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت نه تنها یک شعار بلکه یک راهبرد بنیادی است.

ابراهیمی گتابی ادامه داد: رسانه در تبیین شاخص‌های ایثار و شهادت و همچنین اهمیت و جایگاه آن در جامعه و نیز موانعی که بر سر راه ترویج این فرهنگ وجود دارد، نقش تعیین کننده دارد.

این مسئول اضافه کرد: راهیان نور که یکی از ابزار‌های مهم و اساسی در ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت است به عنوان یکی از مهم‌ترین ابراز رسانه‌ای در مقابل تهاجم همه جانبه فرهنگی دشمن نیز می‌باشد.

وی بیان داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب که راهیان نور باید فرآوری شود و این فرآوری همان جهاد تبیین در موضوع فرهنگ ایثار و شهادت است، در این زمینه باید یک جهاد رسانه‌ای شکل بگیرد تا از غفلت و فراموشی دراین مقطع تاریخى و حساس و همچنین تحریف در امان بماند.

ابراهیمی گتابی خاطرنشان کرد: با توجه به دوسال وقفه راهیان نور به علت شرایط کرونایی امسال به حول و قوه الهی، این رزمایش بزرگ فرهنگی با توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی و با یکسری محدودیت‌ها برگزار شد.

این مسئول اظهار داشت: معاونت روابط عمومی سپاه کربلا طبق چند سال گذشته که برای انعکاس اخبار و رویداد‌های راهیان نور قرارگاه رسانه‌ای به نام قرارگاه شهید مدافع حرم حاج رحیم کابلی راه اندازی کرده بود، امسال هم این قرارگاه رسانه‌ای از آغاز اردوی راهیان نور در هسته مرکزی خرمشهر راه اندازی شد تا شاهد یک جهاد مجازی با همکاری اصحاب رسانه در مازندران باشیم.

ابراهیمی گتابی تصریح کرد: پس از نشست خبری سردار فرماندهی سپاه کربلا، قرارگاه رسانه‌ای شهید کابلی به منظور پوشش هدفمند خبری با هدف «جهاد تبیین» به منظور انعکاس و ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس همچون سال‌های گذشته این قرارگاه شروع به کار کرد و پوستر این قرارگاه رسانه‌ای در همان نشست رونمایی شد و همچنین «جشنواره رسانه در راهیان نور» هم پس از برنامه راهیان نور برگزار و از رسانه‌های برتر این حوزه تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه این قرارگاه در چند بخش فعالیت کرده است، افزود: بخش اول ارسال خبر، گزارش، فیلم، تصاویر برای رسانه‌ها بود و بخش دوم همراهی و همکاری گروه تلویزیونی سپاه کربلا که نقش عمده‌ای در این قرارگاه رسانه‌ای ایفا نمود در بخش مستندسازی راهیان نور بود که به صورت جهادی و شبانه روزی به مستند سازی مانور بزرگ فرهنگی کشور پرداخت.

این مسئول تولید ۷ مستند تلویزیونی در قالب سرزمین عشق را در ایام نوروز، و نیز ۷ برنامه تلویزیونی هفت سین بسیج توسط این گروه تلویزیونی از جمله اقدامات عنوان کرد و گفت: علاوه بر آن ۱۷ کلیپ و نماهنگ از حال و هوای راهیان نور با همکاری مرکز صداوسیمای مازندران تولید و عکس نوشت، و استوری موشن هم برای انتشار در شبکه‌های مجازی تولید شد.

ابراهیمی گتابی با بیان اینکه این قرارگاه رسانه‌ای در آیتم‌های مختلف ارتباط زنده تصویری را از یادمان‌های شهدا و مناطق عملیاتی با مرکز صداوسیمای مازندران، برقرار کرد، بیان داشت: همچنین مهم‌ترین قسمت این ارتباط تصویری، برنامه ویژه مراسم سال تحویل در یادمان شهدای هفت تپه بود که به صورت زنده از سیمای مرکز تبرستان پخش شد.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه کربلا تصریح کرد: از تمامی اصحاب رسانه که به صورت جهادی پای کار انعکاس و انتشار اخبار راهیان نور بودند و همچنین از سردار مسلمی فرماندهی سپاه کربلا که همراه و پشتیبان این قرارگاه رسانه‌ای بود و از مدیر کل صداوسیمای مرکز مازندران که در پوشش اخبار زنده تصویری و دیگر تولیدات گروه تلویزیونی سپاه کربلا را همراهی کرد، کمال قدردانی و تشکر ویژه دارم و امیدوارم کار برای شهدا فقط در ایام راهیان نور خلاصه نشود و در طول سال شاهد جهاد رسانه‌ای در ترویج و تقویت فرهنگ شهدا باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار