تشریح مهمترین فعالیت‌های ادبی اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان در سال 1400

« دهقانی» مدیرادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، مهمترین برنامه‌های ادبی دفاع مقدس لرستان در سال 1400 تشریح کرد.
کد خبر: ۵۱۳۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۴ - 30March 2022

شریح مهمترین فعالیت‌های ادبی اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان در سال 1هزار و 400

«عصمت دهقانی» مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خرم آباد، در تشریح مهمترین برنامه‌های معاونت ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، در سال 1400 اظهار داشت: در سال گذشته 25 جلسه از سلسله جلسات کارگروه علمی- ادبی دفاع مقدس که دومین سال بنیانگذاری این کار گروه بود، در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان برگزار شد.

وی افزود: آماده سازی و تایید نهایی فرم‌های ارزیابی و کارشناسی کتب دفاع مقدس، داوری آثار ارسال شده به دبیرخانه دهمین دوره جایزه ادبی یوسف (داستان کوتاه دفاع مقدس و مقاومت) و بیست و سومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس، کارشناسی و ممیزی کتب آماده چاپ، برگزاری 5 کارگاه آموزشی ویژه نویسندگان و پژوهشگران دفاع مقدس، آماده سازی و تایید نهایی شیوه‌نامه دانشنامه دفاع مقدس، بحث و تبادل نظر در خصوص برگزاری همایش ملی ادبیات پایداری در لرستان، از جمله مهمترین فعالیت‌های کارگروه علمی- ادبی دفاع مقدس استان لرستان در سال گذشته بود.

دهقانی افزود: در راستای معرفی سوژه، انتخاب موضوع و تصویب موضوعات مطرح شده در سال 1400، هشت جلسه شورای نظارت بر تالیف و نشر اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان تشکیل شد.

مدیرادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه در طی سال 1400 محتوی 60 کتاب دفاع مقدسی جهت چاپ در دست بررسی و اقدام قرار گرفت، تصریح کرد: 40 عنوان از این کتاب‌ها به چاپ رسید و 20 عنوان دیگر در مرحله آماده سازی هستند.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره‌های ادبی دفاع مقدس، عنوان کرد: در سال گذشته همزمان با سراسر کشور در استان لرستان نیز دهمین دوره جایزه ادبی یوسف( داستان کوتاه دفاع مقدس و مقاومت) و بیست و سومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت با حضور پرشور نویسندگان و شاعران لرستانی برگزار شد که در نهایت، «لیلاغلامی »از خرم آباد در مرحله ملی جایزه ادبی یوسف جز برگزیده‌های کشوری معرفی شد و «میثم جعفری» از بروجرد در مرحله ملی، در بخش شعر با موضوع مدافعان سلامت و «سیده فرشته حسن زاده» از خرم آباد در بخش کودک و نوجوان هر دو موفق به کسب مقام سوم شدند.

دهقانی با اشاره به اهمیت برگزاری کار گاه‌های نویسندگی، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا، در سال گذشته به همت مدیر ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان 20 جلسه کارگاه آموزشی داستان نویسی ویژه نوقلمان از طریق مجازی برگزار شد.

مدیرادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به اجرایی برنامه‌های مناسبتی ویژه شاعران و نویسندگان، گفت: در سال 1400 به مناسبت‌های هفته مقاومت، هفته دفاع مقدس و هفته گرامیداشت مقام شهید با اهدا لوح سپاس و هدایا، از نویسندگان و شاعران دفاع مقدس لرستان تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها