مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین:

۴۰۰ هزار نفر تا هفتم فروردین زائر امامزادگان استان قزوین بودند

حجت‌الاسلام مجیدی گفت: از ابتدای تحویل سال تا پایان هفتم فروردین حدود ۴۰۰ هزار نفر زائر امامزادگان استان قزوین بوده اند؛ اتفاق ویژه امسال، برگزاری بازارچه در دو بقعه متبرک استان بود.
کد خبر: ۵۱۳۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۶ - 30March 2022

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، حجت‌الاسلام «سید مصطفی مجیدی» مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در امامزادگان و بقاع متبرکه استان قزوین اظهار داشت: طرح آرامش بهاری با توجه به برنامه ریزی های انجام شده به خوبی در امامزادگان هدف به اجرا درآمد و حتی برنامه های تحویل سال و فعالیت های اردویی علاوه بر طرح آرامش بهاری در تعداد بیشتری از امامزادگان استان اجرا شده است.

حضور ۵۵ هزار زائر در لحظه تحویل سال در بقاع متبرکه استان قزوین

وی گفت: با توجه به شرایط کرونایی طی دوسال گذشته و روند رو به بهبود این بیماری در شرایط فعلی، برنامه های جمعی در امامزادگان استان، در حال اجراست که می توان به ارائه مشاوره های مختلف برای سنین مختلف، مسابقات فرهنگی و غیره با حضور مبلغین اعزامی و بومی اشاره کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به تعداد زائرین که از بقاع و امامزادگان استان در طول تعطیلات نوروزی بازدید کرده اند اظهار کرد: طبق آخرین آمار به روز شده تا روز هفتم فروردین ماه سال‌جاری حدود ۵۵ هزار نفر در لحظه تحویل سال در بقاع متبرکه و امامزادگان استان حضور داشتند.

برپایی دو بازارچه محلی در جوار امامزادگان قزوین

حجت الاسلام مجیدی عنوان کرد: از ابتدای تحویل سال تا پایان هفتم فروردین حدود ۴۰۰ هزار نفر زائر امامزادگان استان قزوین بوده اند و تمام تلاش مجموعه اوقاف استان و خادمین محترم امامزادگان ایجاد فضای مناسب برای زائرین بوده است. در همین راستا بازرسین و معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز از نزدیک در جریان روند برگزاری مراسمات ویژه نوروز در امامزادگان قرار گرفتند.

وی افزود: اتفاق ویژه امسال، برگزاری بازارچه در دو بقعه متبرکه استان بود. برای اولین بار در امامزاده «احمد محمود» حصار خروان، بازار هفتگی برگزار شد که این برنامه به طور مستمر در این امامزاده برگزار خواهد شد و هر هفته یکبار تولیدات محلی مردم این روستا در بازارچه جهت فروش ارایه خواهد شد. همچنین در بقعه آقا سیدعلی شارینی شهرستان تاکستان صنایع دستی که توسط اهالی تهیه شده در غرفه های موجود در این بقعه به فروش می رسد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: این اقدام و ایجاد مراکز فروش محصولات محلی در جوار امامزادگان اقدامی در راستای اشتغالزایی و نیز معرفی فرهنگ آن منطقه به گردشگران بوده و اقدامی در راستای تحقق راهبرد سال است.

طرح ملی قرار دوازدهم در دو امامزاده قزوین اجرا می شود

حجت الاسلام مجیدی در ادامه با اشاره به اجرای طرح ملی قرار دوازدهم اضافه کرد: با توجه به اجرای رزمایش های مواسات و همدلی در سطح وسیع که به طور متمرکز در استان برگزار می شد، مقرر شد از این پس این ویژه برنامه حمایتی، به یاد امام زمان(عج)، در روز دوازدهم هر ماه شمسی به فراخور توان هر امامزاده، هر ماه در چند امامزاده بسته معیشتی و یا خدمات مختلف حمایتی به جامعه هدف ارائه شود.

وی افزود: این طرح در بهمن ماه سال گذشته آغاز شد و طی دوماه گذشته حدود ۴۰۰ بسته معیشتی به غیر از خدمات ارائه شده، توزیع شد و در روز دوازدهم ماه جاری این طرح در سطح ملی رسماً آغاز خواهد شد و در استان قزوین نیز در دو بقعه، بسته های معیشتی توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها