ما مقاوم هستیم/

یادمان شهدای هویزه میزبان مراسم عقد زوجی از مسکو

«نگارا زهرا گودرزی» دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه مسکو و «میثم باباپور گل افشانی» دانشجوی دکترای مهندسی شیمی نفت از دانشگاه مسکو مراسم عقد خود را در یادمان هویزه برپا کردند.
کد خبر: ۵۱۳۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸ - 31March 2022

یادمان شهدای هویزه میزبان مراسم عقد زوجی از مسکوبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «نگارا زهرا گودرزی» دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه مسکو و «میثم باباپور گل افشانی» دانشجوی دکترای مهندسی شیمی نفت از دانشگاه مسکو مراسم عقد خود را در یادمان هویزه برپا کردند.

در آغاز این مراسم که در یکی از حجره های پیرامون قبور مطهر شهدای هویزه برگزار شد، حجت‌الاسلام سید حمید علم الهدی (برادر شهید علم الهدی و دبیر هیأت امنای یادمان شهدای هویزه) ابراز امیدواری کرد در سالی که با میلاد حضرت ولی عصر (عج) آغاز گردیده، مسأله ازدواج آسان جوانان در اولویت قرار گیرد و سالی پُر از عقد و ازدواج در پیش داشته باشیم.

وی با بیان خاطراتی از شهید علم الهدی اظهار داشت: شهید حسین علم الهدی در طول حیات پربرکت شان واسطه ازدواج چندین جوان شدند. او معمولا در مراسم ازدواج رزمندگانی که در ایام دفاع مقدس جشن‌شان را در اهواز برپا می کردند شرکت و 15 تا 30 دقیقه پیرامون مسأله ازدواج و اهمیت آن سخنرانی می‌کردند.

حجت الاسلام علم الهدی در ادامه با بیان اینکه بسیار بسیار خوشحالیم که در یادمان شهدای هویزه شاهد این عقد و پیمان آسمانی هستیم، افزود: انشاالله با دعای خیر امام زمان (عج) و نورانیت شهدای عزیز، بهترین زندگانی برای این دو جوان فراهم شود و این اتفاق مبارک، آغازی باشد تا دیگر جوانان نیز این دستور الهی را انجام دهند.

دبیر هیأت امنای یادمان شهدای هویزه با اشاره به ماجرای عقد ازدواج خودشان در محضر امام خمینی (ره) گفت: امام خمینی (ره) بعد از قرائت خطبه عقد، عروس و داماد را جداگانه سفارش می کردند و می فرمودند: «با هم بسازید؛ با هم بسازید.»

در ادامه این مراسم خطبه عقد توسط پدر داماد قرائت و «نگارا زهرا گودرزی» با مهریه یک جلد کلام الله مجید، یک سفر عتبات عالیات و یک سکه تمام بهار آزادی به عقد «میثم باباپور گل افشانی» درآمد.

همچنین حکیم زاده (همسر مهندس شهید کربلای هویزه محمد بهاءالدین) نیز به نمایندگی از خانواده های شهدای هویزه ضمن آرزوی خوشبختی و سعادت برای این دو زوج جوان در سخنانی کوتاه گفت: «بکوشید برای خوب بودن و حالا که بواسطه انتخاب این مکان، شهدا دعاگویتان هستند، ایمان، اخلاص و صداقت را از آنها یاد بگیرید و همواره در زندگی تان به کار بندید.»

«نگارا زهرا گودرزی» نیز به هدفشان از انتخاب این مکان و برگزاری مراسم عقد در یادمان هویزه اشاره کرد و گفت: شهید علم الهدی نمونه یک دانشجوی طراز اول انقلاب است به همین دلیل ما این مکان را انتخاب کردیم تا با مدد این شهید در مسیر شهدا قدم بگذاریم و رهرو راه و هدفشان باشیم.

وی بیان داشت: ما از شهدای هویزه زندگی شهدایی طلب کردیم و حاجت این امر مهم را مدیون شهدای هویزه‌ایم.
در خاتمه این مراسم دعای سلامتی امام زمان (عج) توسط حاضران قرائت و بنا به مشی و سیره شهید علم الهدی که همه را به نهج البلاغه دعوت می کردند؛ یک جلد نهج البلاغه توسط حجت الاسلام علم الهدی به عروس و داماد اهدا گردید.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار