امام جمعه اهواز:

نگاه به کشورهای همسایه یک فرصت مناسب برای رشد اقتصادی است

موسوی فرد گفت: اهتمام دولت انقلابی به خنثی کردن تحریم‌ها و نگاه به ظرفیت‌های داخلی بسیار شایسته است؛ تغییر رویه دولت در مراودات بین‌المللی و نگاه به کشورهای همسایه نیز یک فرصت مناسب برای رشد اقتصادی است.
کد خبر: ۵۱۳۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴ - 01April 2022

نگاه به کشورهای همسایه یک فرصت مناسب برای رشد اقتصادی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید محمدنبی موسوی فرد» امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت: اکنون شاهد افزایش میزان فروش نفت هستیم که از جهتی خرسند کننده و از جهتی نیز نگران کننده است چرا که امام خمینی(ره) فرمودند: شیرهای نفت بسته شود و خام فروشی نکنیم.

وی افزود: اهتمام دولت انقلابی به خنثی کردن تحریم‌ها و نگاه به ظرفیت‌های داخلی بسیار شایسته است؛ تغییر رویه دولت در مراودات بین‌المللی و نگاه به کشورهای همسایه نیز یک فرصت مناسب برای رشد اقتصادی است.

موسوی فرد گفت: ایران در بازار عراق تاکنون ضعیف عمل کرده است و کشورهایی نظیر رژیم سعودی و ترکیه، بازار عراق را قبضه‌ کرده‌اند.

امام جمعه اهواز دیپلماسی اقتصادی را نقطه امیدی در جامعه دانست و بیان کرد: در صورت توافق ایران در مذاکرات و همچنین افزایش درآمد کشور به‌ویژه درآمد نفتی از جهاتی فرصت و از جهاتی نیز می‌تواند یک تهدید باشد که باید به خوبی مدیریت شود.

وی درباره موضوع حذف ارز ترجیحی نیز گفت: اکنون هر سه قوه نظر مشترکی در این باره دارند اما از طرفی نیز نرخ کالاهای اساسی باید بیشتر مدیریت شود.

خطیب جمعه اهواز ادامه داد: حذف ارز ترجیحی نباید باعث تنگ‌تر شدن سفره مردم شود چرا که تاکنون مشکلات اقتصادی به اندازه کافی باعث کوچک شدن سفره مردم شده است.

موسوی فرد بیان داشت: ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی و استقرار نظام اسلامی را به ملت شریف ایران و به ویژه مردم مومن، انقلابی و ولایتمدار خوزستان تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: عید نوروز از اعیاد باستانی است و آن را پاس می‌داریم اما اعیاد دیگر دینی نظیر عید قربان و عید سعید فطر نیز باید گرامی داشته شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار