زائر کوی یادمان شهدا هویزه؛

یادمان شهدای غرب هویزه تداعی کننده یاران امام حسین (ع) در کربلا است

زائر کوی یادمان شهدا هویزه گفت: یادمان شهدای غریب هویزه تداعی کننده یاران امام حسین‌ علیه السلام در کربلاست
کد خبر: ۵۱۳۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۸ - 01April 2022

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، «منصور خمسه» یکی از زائران راهیان نور شهر آبیک در کوی شهیدان انقلاب اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای دفاع مقدس اظهار داشت: راهیان نور منبعی است برای ساختن یا تقویت روحیه‌ جهادی برای همه‌ آنهایی که دل در گرو انقلاب اسلامی دارند و برای دفاع از این انقلاب باید در تکریم شهیدان تلاش کنند و به نوعی روحیه ایثار و شهادت را تبلیغ و ترویج کنند.

وی در پاسخ به سوال بهترین یادمانی که تاکنون مشرف شده اید کجا بوده است افزود: به نظر من بهترین و دل چسب ترین یادمانی که در طول این سفر معنوی حضور داشته ام یادمان شهدای غریب هویزه است و دلیلش این است که تداعی کننده یاران امام حسین‌ علیه السلام درکربلا هستند که ۷۲ تن شهید در هویزه مدفون هستند.

این زائر شهیدان متذکر شد: مقام معظم رهبری، از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به عنوان گنجینه های تمام نشدنی نام می برند و حضرت امام (ره ) فرمودند: شهدا شمع محفل بشریت اند، پس باید فرهنگ دفاع مقدس را در میقات شهدا جستجو کرد و برای تداوم این فرهنگ و انتقال آن به نسل جوان از هیچ کوششی دریغ نکرد که یکی از مهمترین و موثرترین راه زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا زیارت مقتل شریف شهداست که تاثیری بس شگرف روی جوانها دارد.

وی افزود: اردوهای راهیان نور، اردوهایی عقیدتی و معنوی هستند و غرض اصلی این اردو انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل های امروزی است که روحیه معنویت، از جان گذشتگی و شجاعت رزمندگان دوران دفاع مقدس را بازگو می‌کند.

خمسه در پایان گفت: اردوی راهیان نور یک اقدام ماندگار و بزرگترین اردوی فرهنگی نظام مقدس اسلامی است و به نوعی سرمایه‌گذاری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار