معرفی کتاب؛

«قله 2519»

کتاب «2519» مجموعه خاطرات جمعی از رزمندگان دوران دفاع مقدس استان آذربایجان غربی است که توسط «مجید مظهر صفاری» گردآوری و تدوین شده است.
کد خبر: ۵۱۴۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۷ - 07April 2022

«قله 2519»

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، کتاب «قله 2519» که به قلم «مجید مظهر صفاری» تدوین شده است نگاهی به خاطرات جمعی از رزمندگان دوران دفاع مقدس استان آذربایجان غربی دارد.

این اثر 152 صفحه‌ای توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی به چاپ رسیده است.

در مقدمه این کناب آمده است:

جمع آوری و نشر خاطرات رزمندگان به فرموده امام خامنه ای یک صدقه و حسنه و یک انفاق معنوی بزرگ است و کسانی که در این عرصه فعالیت می کنند در واقع واسطه های رزق معنوی و الهی به کشور هستند

این گنج بی پایان باید استخراج شود و به نسل حاضر و نسل های آینده منتقل شود تا بدانند ملتی یکه و تنها در برابر قدرت های جهانی که پشتیبان و حامی رژیم بعث عراق بودند ایستادند و نگذاشتند یک وجب از خاک کشورمان به دست دشمنان بیفتد.

در بخشی از این کتاب یکی از رزمندگان با بیان خاطره ای نقل کرده است:

آخرین شب حضور در منطقه در جلوی سنگر نشسته بودم که سید جلال نزدیک شد و از من و بچه های دیگر که آنجا بودیم اصرار می کرد که حلالیت بگیرد و عنوان می کرد امشب شهید می شود. ما گفته های او را به شوخی گرفتیم. گفتیم: شهید نمیشی و هنوز فرصت داری. 

گفت: باور کنید من امشب شهید خواهم شد . این تویوتا را که می بینید من با همین به پشت جبهه اعزام خواهم شد.

باز ما شوخی کردیم . چند دقیقه از این ماجرا گذشت. به اصرار سید جلال ما از او حلالیت گرفتیم و دست و صورت او را بوسیدیم. سید از سنگر خارج شد. چند متری از ما دور نشده بود که صدای خمپاره آمد و منفجر شد.وقتی از سنگر بیرون آمدیم دیدیم گلوله درست کنار سید منفجر شده و او به زمین افتاده است.بالای سرش حاضر شدیم که دیدیم تمام کرده است. و با همان تویوتا که در محل بود به پشت جبهه بردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها