دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

خون شهدای «جنین» و شعله‌ور شدن انتفاضه بعدی در سرزمین‌های اشغالی

خون شهدای اولین روز ماه مبارک رمضان که توسط نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند می‌تواند موجب شلعه‌ور شدن انتفاضه بعدی در سرزمین‌های فلسطین اشغالی شود.
کد خبر: ۵۱۴۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۵ - 04April 2022

خون شهدای «جنین» و شعله‌ور شدن انتفاضه بعدی در سرزمین‌های اشغالیگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: اولین روز از ماه مبارک رمضان در سرزمین‌های فلسطین اشغالی مصادف شد با حمله نظامیان صهیونیست به مردم مظلوم و بی‌گناه فلسطین، اما مسئله بسیار مهمی که در جریان این درگیری‌ها روی داد ترور سه تن از رزمندگان جنبش جهاد اسلامی توسط نظامیان اسرائیلی بود.

در این رابطه گروه «سریا القدس» که شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین است در بیانه‌ای بر پاسخگویی به این اقدام تروریستی ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد. این گروه در بیانیه‌ای آورده: «رزمندگان ما با خون خود پیروزی و شهادت را خلق می‌کنند، بدون اینکه به ارتش رژیم اشغالگر و زرادخانه نظامی آن اهمیتی بدهند».

البته نکته بسیار مهمی که نباید آن را از خاطر بود و باید به دقت به آن توجه کرد این است که نظامیان رژیم صهیونیستی با علم به اینکه ماه مبارک رمضان برای مسلمانان و البته برای مردم و مبارزان فلسطینی بسیار مهم است دست به ترور مبارزان فلسطینی کرده است. اقدامی که بی‌شک خشم و عصبانیت مردم فلسطین و مبارزان راه آزادی فلسطین را به دنبال خود خواهد داشت.

اما گویا نظامیان رژیم صهیونیستی از درگیری‌هایی که در ماه رمضان سال‌های گذشته بین نظامیان آن‌ها و مبارزان فلسطینی روی داده و تلفات و خسارات فراوانی را هم متحمل شده‎‌اند هنوز درس نگرفته‌اند و با اقدام غیرقابل قبول و وحشیانه ترور سه رزمنده فلسطینی کبریتی را به درون انبار باروت جبهه مقاومت فلسطین انداخته‌اند.

موضوع مهم و اساسی دیگری که سران رژیم صهیونیستی از یاد برده‌اند این است که مردم و مبارزان فلسطینی سرزمین قدس را خاک و وطن مادری خود می‌دانند و در این سرزمین باقی خواهند ماند تا آخرین قطره خون خود علیه نظامیان اشغالگر صهیونیست مبارزه و ایستادگی کنند. این در حالی است که سران ظالم اسرائیل غافل از ظلم‌ها و ستم‌های خود همچنان به جنایت‌‎های خودشان علیه مردم مظلوم و بی‌گناه فلسطین ادامه می‌دهند.

مسئله دیگر می‌توان پیرامون ترور سه تن از مبارزان فلسطینی به آن اشاره کرد این است که این جنایت در تداوم جنایت‌ها و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین است و رزمندگان فلسطینی هم بی‌شک پاسخی بزرگ و همطراز با چنین جنایت‌هایی را در آینده‌ای نزدیک به آن‌ها خواهند داد که این امر می‌تواند جرقه آغاز انتفاضه‌ای جدید را در سرزمین‌های اشغالی بزند.

اما نکته بسیار مهمی که سران رژیم صهیونیستی از آن غافل هستند این است که نیرو‌های جنبش جهاد اسلامی حماس شامل رزمندگان و فرماندهان آماده تقدیم خون خود در مسیر آزادی سرزمین‌های فلسطین از چنگال رژیم اشغالگر قدس هستند. در واقع سابقه مبارزه رزمندگان فلسطینی با نظامیان اسرائیلی به بیش از چندین دهه رسیده و این سابقه پیدا کردن مبارزات آن‌ها برگ برنده مبارزان فلسطینی در پیروزی در میدان نبرد برابر رژیم صهیونیستی است.

البته در جریان جدیدترین جنایت نظامیان رژیم صهیونیستی مبارزان فلسطینی هم بیکار نشستند و دست روی دست نگذاشتند به صورتی که امروز مبارزان فلسطینی در شهر جنین با نظامیان اشغالگر قدس در شرق شهر «جنین» درگیر شدند و با سلاح‌های خود به روی آن‌ها آتش گشودند. البته به دنبال تبادل آتش بین دو طرف این مبارزان فلسطینی بودند که به صورتی گسترده و البته کم سابقه بر روی نظامیان رژیم صهیونیستی آتش گشودند.

حال در این شرایط سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی عملیات ترور سه مبارز فلسطینی را حاوی یک پیام بازدارنده برای گروه‌های مقاومت و مبارزان فلسطینی دانسته و به این نکته اشاره کرده که امیدوار است این پیام در جهت کنترل اوضاع و آرام نگهداشتن وضعیت غزه مفید فایده واقع شود. این سخنگوی ارتش حتی پا را هم از این فراتر گذاشته و مدعی شده اجرای عملیات «نگهبان دیوارها» در سال گذشته موجب شده تا شاهد اوضاع آرامی در غزه باشیم و اگر لازم باشد برای آرام نگهداشتن اوضاع غزه عملیات «نگهبان دیوار‌ها ۲» را هم اجرا می‌کنیم.

در پایان باید گفت مردم و رزمندگان جبهه مقاومت فلسطین در طول دهه‌ها مبارزه با رژیم و ارتش اشغالگر قدس کوچک‌ترین ترس و هراسی از اظهارات و عملکرد سران جنایتکار آن ندارند و در صورتی که تجاوزات و جنایت‌های اسرائیل غاصب همچنان ادامه داشته باشد به زودی شاهد آغاز انتفاضه‌ای جدید در سرزمین‌های اشغالی خواهیم بود تا این رژیم هرچه زودتر به روز‌های پایانی عمر خویش نزدیک شود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار