در خلیج عدن صورت گرفت

نجات یک نفتکش ایرانی از چنگ دزدان دریایی توسط ناوگروه سی و پنجم نداجا

دو گروه دزدان دریایی که در مقاطع مختلف زمانی قصد هجوم به یک نفتکش ایرانی را داشتند پس از حضور به موقع ناوگروه سی و پنجم نیروی دریایی ارتش متواری شدند.
کد خبر: ۵۱۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱ - 17August 2015

نجات یک نفتکش ایرانی از چنگ دزدان دریایی توسط ناوگروه سی و پنجم نداجا

به گزارش دفاع پرس به نقل از روابط عمومی نداجا، دو گروه دزدان دریایی به فاصله هفت ساعت و در موقعیتهای جغرافیایی متفاوت در حالی که نفتکش ایرانی قصد عبور از تنگه بابالمندب در خلیج عدن را داشت به آن هجوم آورده و ناوگروه سی و پنجم نیروی دریایی ارتش با اعزام تکاوران مستقر در ناوشکن جمهوری اسلامی ایران الوند به محدوده درگیری در هر دو مرحله دزدان را ناکام گذاشت.

بر اساس این گزارش، گروه اول دزدان دریایی با شش فروند قایق و گروه دوم علاوه بر استفاده از تجهیزات و سلاحهای بیشتر، قایقهای خود را به 11 فروند افزایش دادند؛ اما هر دو این گروهها با حضور به موقع تکاوران ناوگروه سی و پنجم نیروی دریایی ارتش مواجه شده و متواری شدند.

گفتنی است، این یکصد و هشتاد و ششمین درگیری دزدان دریایی با ناوگروههای ارتش است که در تمامی آنها کشتیهای تجاری و نفتکش ایرانی و سایر کشورها که از نیروی دریایی ارتش درخواست کمک کرده بودند نجات یافته و منجر به ناکامی دزدان دریایی شده بود.

ناوگروه سی و پنجم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناو جمهوری اسلامی ایران بندرعباس و ناوشکن جمهوری اسلامی ایران الوند ابتدای مردادماه سال جاری مأموریت خود را در آبهای آزاد و بین المللی شروع کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها