نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران:

خدمات به جانبازان اعصاب و روان شرق کشور متمرکز شود

حجت‌الاسلام شکری گفت: مسئولان استانی و کشوری باید برای ارائه خدمات تخصصی و متمرکز به جانبازان اعصاب و روان شرق کشور همکاری کنند.
کد خبر: ۵۱۴۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵ - 29March 2022

خدمات به جانبازان اعصاب و روان شرق کشور متمرکز شودبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «یوسفعلی شکری» نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز (سه‌شنبه) در جریان سفر به مشهد مقدس به مرکز بازتوانی امام خمینی (ره) رفت و با جانبازان بستری در این مرکز دیدار کرد و اظهار داشت: جانبازان اعصاب و روان مظلوم‌ترین قشر جانبازان هستند، مشکلات و سختی زندگی این عزیزان به همسر و فرزندان انتقال یافته و کانون خانواده دچار مشکلاتی شده است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: علاوه بر جانبازان اعصاب و روان، همسر و فرزندان آن‌ها نیز در صورت لزوم باید تحت پوشش مددکاری قرار گیرند.

وی با بیان اینکه در کنار مجروحیت اعصاب و روان، جانباز با مجروحیت‌های دیگری مواجه است، افزود: مشکلات جانبازان اعصاب و روان بسیار سخت و پیچیده‌تر از سایر جانبازان است و از طرفی به دلیل فقدان یک بیمارستان روانپزشکی در مشهد مقدس تعدادی از جانبازان در بیمارستان ابن‌سینا و تعدادی در مرکز بازتوانی امام خمینی (ره) بستری هستند که باید خدمات به این عزیزان متمرکز شود.

حجت‌الاسلام شکری تأکید کرد: ما مدیون رشادت و ایثارگری جانبازان هستیم و هر چه در توان داریم باید به این اسوه‌های صبر و مقاومت خدمت کنیم.

رئیس شرکت متد در استان خراسان رضوی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مرکز گفت: بیش از ۵۰ هزار جانباز تحت پوشش بنیاد استان خراسان رضوی قرار دارند که از این تعداد بیش از ۱۸ هزار نفر جانباز اعصاب و روان هستند، که قریب به ۵ هزار جانباز اعصاب و روان در مشهد و ما بقی در سطح استان هستند.

جعفر حنایی تأکید کرد: امروز علاوه بر جانبازان اعصاب و روان خراسان رضوی، میزبان جانبازان از استان‌های دیگر نیز هستیم و تعدادی از گروه‌های جامعه ایثارگری که دچار بیماری اعصاب و روان هستند، از این مرکز خدمات دریافت می‌کنند.

وی در پایان افزود: این مرکز باید تبدیل به بیمارستان و خدمات آن به صورت تخصصی توسط پزشکان متخصص انجام شود و این کمترین کاری است که می‌توانیم برای جانبازان اعصاب و روان انجام دهیم.

سند هویت انقلابی مردم خراسان رضوی، پرونده ۱۷ هزار و ۳۳۵ شهید، ۵۰ هزار و ۹۹۱ جانباز و سه هزار و ۳۹۵ آزاده است که به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عزت بخشیدند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار